مدیرعامل شرکت غله منطقه ۳ کشور از آزادپز شدن تمام واحدهای نان سنگک استان فارس خبر داد.
کد خبر: ۳۵۷۸۰
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷ 17 May 2015

تابناک فارس به نقل از تسنیم:سید غفار رضوی‌پور از آزادپز شدن تمام واحدهای نان سنگک استان فارس خبر داد و اظهار داشت: براساس قانون و بخشنامه دولت 20 درصد واحدهای نانوایی هر استان باید آزادپز شوند و بحث آزادپزی 20 درصد در همه استان‌های کشور به جز یکی دو استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه در برخی استان‌ها ممکن است آزادپزی نان کمتر از 20 درصد و در برخی بیشتر از 20 درصد انجام شود خاطرنشان کرد: استان فارس جز نخستین استان‌هایی بود که بحث آزادپزی نان را آغاز کرد اما چون هنوز استان‌های دیگر آزادپزی نان را آغاز نکرده بودند با مشکلاتی روبه‌رو شد به همین دلیل آزادپزی نان را رها کرد.

مدیرعامل شرکت غله منطقه 3 کشور عنوان کرد: با توجه به اینکه اکثر استان‌ها بحث آزادپزی نان را انجام داده‌اند بحث آزادپزی 20 درصدی نان در سطح استان فارس نیز اجرا می‌شود اما به دنبال این هستیم که همزمان با آزادپزی کیفیت واحدهای نان آزادپز نیز بالا برود و نان تولیدی آنها از لحاظ تغذیه‌ای همه شرایط یک نان مناسب را داشته باشد.

وی با تاکید بر افزایش واحدهای پخت نان سنگک در استان فارس، این نوع نان را بهترین نان کشور از لحاظ مواد و ارزش‌های غذایی عنوان و تصریح کرد: در 4 سال گذشته تعداد واحدهای نان سنگک استان از 40 واحد به 280 واحد افزایش یافته است و این روند افزایش همچنان ادامه دارد.

رضوی‌پور در مورد دلیل کیفیت نان سنگک در مقایسه با دیگر نان‌ها گفت: خمیر نان سنگک حتما بین یک یا دو ساعت باید بماند تا عمل تخمیر در آن اتفاق افتد.

وی با بیان اینکه دومین برنامه ما بر این است که سبوس‌گیری نان سنگک به صورت حداقل انجام شود افزود: سبوس‌گیری نان‌هایی که در بازار است بین 13 تا 18 درصد است اما بعد از آزادپزی نان سنگک سبوس‌گیری آین نوع نان بین 7 تا 10 درصد است.

مدیرعامل شرکت غله منطقه 3 کشور با اشاره به اینکه سبوس بیشتر سبب بالا رفتن کیفیت و ارزش غذایی نان می‌شود اظهار داشت: ما به دنبال آزادپزی آن نانی هستیم که افزودنی‌های آن را زیادتر کنیم تا مردم به یک نان سالم و با کیفیت دسترسی داشته باشند.

وی با بیان اینکه با آزادپز شدن نان سنگک بقیه نانواها نیز برای پخت این نان تشویق می‌شوند گفت: براساس اجرای این طرح بین 15 تا 17 درصد واحدهای پخت نان در استان فارس آزادپز می‌شوند و همه تلاش ما در آزادپزی نان بالابردن کیفیت نان است.

رضوی‌پور با بیان اینکه علاوه بر نان سنگک به احتمال زیاد نان بربری نیز آزادپز می‌شوند در مورد قیمت‌گذاری نان آزادپز نیز افزود: قیمت‌گذاری نان آزادپز بر عهده کمیته‌ای به ریاست معاونت برنامه‌ریزی استانداری و به دبیری سازمان صنعت و معدن است و قیمت نان آزادپز به صلاحدید این کمیته به موقع اعلام می‌شود.

وی با اشاره به وجود یک هزار واحد نانوایی در شیراز و 3 هزار واحد نانوایی در سطح استان فارس گفت: هیچ برنامه‌ای برای افزایش واحدهای نانوایی در استان نداریم.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
یه دهه شصتی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
شما به (روح) اعتقاد دارید!!!؟؟؟
یه ناشناس آشنا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
اگه به (روح) اعتقاد ندارید، شاید کارتون با (عمه هاشون) هم راه بیوفته ها!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
به تعداد کسانی که به (روح) و (عمه) اعتقاد دارن افزوده بشه، صلوااااااااااااااااات
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار