نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز؛آیت الله حائری؛شهردار شیراز؛تشکل‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس؛آیت الله سید علی اصغر دستغیب عضو خبرگان رهبری و تولیت آستان احمدی و محمدی(ع)؛بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز برای رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی پیام تسلیت صادر کردند.
کد خبر: ۳۵۷۸۱۵
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۴ 09 January 2017
به گزارش تابناک فارس:نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز به مناسبت رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و یاردیرین امام و رهبری، پیام تسلیت صادر کرد.
 
متن پیام تسلیت به شرح زیر است:

یار دیرین امام و رهبری به ملکوت اعلی پیوست. خبر ارتحال چهره برجسته سابقه‌دار در عرصه علم و اجتهاد و مبارزه، مرد میدان خدمات در عرصه قلم و سیاست آیت‌الله هاشمی رفسنجانی سبب تاسف و تالم خاطر شدید شد.

عنصر وارسته‌ای که درمبارزه با رژیم ستم شاهی، لحظه‌ای نیاسود و در کنار امام راحل بنیانگذار جمهوری اسلامی ایستادگی کرد. در دوران دفاع مقدس هم رسالت خطیر و حساس خود را به خوبی انجام داد و پس از آن نیز در کنار رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان رهروی شایسته و مشاوری امین در تحکیم نظام ولایی و تثبیت جایگاه ولی فقیه پس از امام راحل به ایفای نقش کم‌نظیر خود پرداخت و همواره علاقه وافر و عشق فراوان خود را به رهبر معظم انقلاب اسلامی در همه فراز و فرودها اظهار می‌داشت.

رحلت این مجاهد نستوه، عالم مبارز، مفسر عالی مقام را به حضرت بقیه الله الاعظم روحی له الفداء، رهبر معظم انقلاب اسلامی، مراجع عظام، علماء اعلام حوزه‌های علمیه و عموم مردم ایران اسلامی به ویژه بیت ایشان تسلیت عرض می‌کنم.
.......................................................................................
پیام تسلیت آیت الله حائری
 
 بسم الله الرحمن الرحیم
اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمه لایسدها شی .

رحلت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی که نمونه بارزی از حدیث فوق بود به ولی امر عصرمان و رفیق دیرینه اش رهبر عالیقدر و مراجع عظام و علمای اعلام و بیت مکرمشان ،همسر بزرگوار و فرزندان ایشان و جمیع مومنین و علاقه مندان حضرتش عرض تسلیت گفته خدایشان صبر جمیل و در پی آن اجر جزیل عنایت بفرماید .
عزیزان در سوگ نشسته این بزرگمرد مطالبی گفتند منهم مطلبی عرض کنم:

صالح و طالح متاع خویش نمودند
تاکه قبول افتد که در نظر آید.

من همیشه در جمله ای که رهبر انقلاب در زمان ریاست جمهوریش در سفر به شیراز برایم نقل کرده بودند:" که امام راحل آقای هاشمی را به شدت دوست دارد هر وقت به سفر میرود و باز میگردد به شکرانه و سلامتش  دو قربانی میکند و این عمل را برای احدی انجام نمیدهد" .!

همیشه علت و ویژگی خاص ایشان را جستجو میکردم، اکنون که مقام معظم رهبری در پیام خود فرمودند ایشان در هیچ شرایطی از عشق و علاقه اش به این حقیر کاسته نشده و فرمودند اختلاف ها اجتهادی بود و جز تفاوت نظر چیزی نبود معما برایم حل شد!.

چقدر بزرگ میشود شخص نزد خداوند وقتی برای رضای خدا و خدمت به مردم مطلبی بگوید و نگران نباشد چه بازتابی برای او به ارمغان خواهد آورد.

این شخص حتما باید گرده ای از اخلاص علوی بر روح و روانش نشسته باشد که اینچنین رضای خدا را در نظر بگیرد و از برداشتهای مخلوقین نهراسد ،علت علاقه شدید امام راحل به ایشان کشف همین اخلاص و ظرفیت کم نظیر وی در کارها بود.

پیام اینهمه محبت همگانی امروز به ایشان این است لمثل هذا فلیعمل العاملون ..

وصف حال ایشان را سعدی علیه الرحمه چه زیبا  از زبان شمع به پروانه میگوید:

که ای مدعی عشق کار تو نیست
که نه صبر داری و نه پای ایست

تو بگریزی از پیش یک شعله خام
من استاده‌ام تا بسوزم تمام

تو را آتش عشق گر پر بسوخت
مرا بین که از پای تا سر بسوخت.
والسلام علیکم و رحمت الله
محی الدین حائری شیرازی 20/دیماه /95
 
..................................................................................
شهردار شیراز با صدور پیامی،‌ در گذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت،‌ در این پیام آمده است:

بسم‌الله الرحمن و الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

ارتحال ناگهانی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، بزرگمردی که از پیشگامان انقلاب و همواره خیرخواه نظام و مدافع منافع ملی و همگام با رهبر معظم انقلاب بود، لطمه بزرگی برای انقلاب اسلامی ایران است.

روح یار دیرین امام و بنیانگذار انقلاب در حالی در شب وفات حضرت فاطمه معصومه (س) به مرادش خمینی عزیز پیوست که خدمات 60 ساله و ثمرات سال‌ها مبارزه و مجاهدت‌های گرانقدر خود را برای مردم ایران باقی گذاشت و مردم نیز با احساسات پاک خود تسلی خاطر خانواده این بزرگمرد تاریخ ایران و قدردان زحمات این مجاهد نستوه هستند.

اینجانب با تاثر بسیار، سفر تلخ این بزرگ مدافع انقلاب اسلامی، اسوه‌ی اصیل صبر و درایت، خار چشم دشمنان قسم خورده انقلاب و بزرگمردی که در کنار مقام معظم رهبری، انقلاب اسلامی ایران را از آفات و آسیب‌های بسیاری محافظت کرد و کابوس همیشگی دغل دوستان انقلاب بود را به مقام معظم رهبری، مراجع تقلید، خانواده ایشان، ملت ایران و تمامی دوستداران اصیل اسلام و انقلاب تسلیت می‌گویم.
....................................................................................
 
تشکل‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس: اسطوره استقامت و چهره درخشان ایران اسلامی یار باوفای بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و مرد بزرگ و خستگی ناپذیر حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رضوان‌الله علیه به رحمت ایزدی پیوست.

او نمونه‌ای ارزشمند و اندیشمندی انقلابی و آزادی‌خواه برای حفظ و استقلال نظام جمهوری اسلامی از هیچ کوششی دریغ نکرد. این مصیبت بزرگ را به ملت بزرگ ایران، رهبر معظم انقلاب و همسر و فرزندان تسلیت عرض می‌کنیم و ضمن طلب آمرزش آرزوی سلامتی و صبر جزیل را برای دوستداران خواهانیم.
 
 ....................................................................................
آیت الله سید علی اصغر دستغیب عضو خبرگان رهبری و تولیت آستان احمدی و محمدی(ع) طی صدور پیامی، ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت.

عضو خبرگان رهبری در این پیام آورده است: ارتحال مبارز نستوه، آیت الله هاشمی رفسنجانی که از قدیمی ترین یاران امام راحل عظیم الشأن و همرزم و همگام مقام معظّم رهبریبودند موجب تأثّر و تأسّف شدید گردید.

آیت الله دستغیب بیان کرد: آن فقید سعید عمر با برکت خود را چه در سال های مبارزه با رژیم ستم شاهی و چه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، در راه اعتلای اسلام و نظام مقدّس جمهوری اسلامی گذرانید و اکنون به امام و مقتدای خود پیوسته و اجر مجاهدات و تحمّل شدائد در راه خدا را خواهد یافت.

وی در پایان این پیام گفت: اینجانب فقدان این شخصیّت ارزشمند را به محضر مبارک رهبر معظّم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای و حوزه های علمیّه سراسر کشور و مردم قدر شناس و باوفای ایران اسلامی تسلیت عرض می نمایم.
..............................................................................
بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز در پی درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی، پیام تسلیتی صادر کرد:

در متن این پیام آمده است:
درگذشت ناگهانی رفیق دیرین، همسنگر و همرزم رهبر انقلاب اسلامی حضرت حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج شیخ اکبر هاشمی رفسنجانی را محضر مقام معظم رهبری تسلیت عرض نموده و از خداوند منان برای ایشان غفران و رحمت و عفو الهی را مسالت داریم.

بی شک مجاهدات های این مبارز کهن سال در دوران نهضت اسلامی و سال های پس از پیروزی انقلاب از حافظه تاریخی ملت ایران فراموش نخواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار