شهرستان سپیدان یکی از شهرهای سردسیر استان فارس است که ۳۷ درصد از روستاهای آن از گاز بی‌بهره هستند.
کد خبر: ۳۵۸۸۸۲
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۶ 11 January 2017
تابناک فارس به نقل از مارگون:صالح مشتاقی لار، فرماندار سپیدان از گازرسانی به 118 روستای این شهرستان خبر داد و گفت: 63 درصد از کل روستاهای شهرستان سپیدان مشمول گازرسانی هستند و عملیات گازرسانی به 22 روستا نیز در دست اقدام است.

وی گفت: مشکل کوهستانی بودن منطقه سبب شده که گازرسانی به برخی از مناطق با مشکل مواجه شود.

دهستان خفری و کوهمر دو منطقه در سپیدان هستند که با وجود مطالبات مردم برای گازرسانی تاکنون این امر محقق نشده است.

فرماندار سپیدان ادامه داد: شرایط خاص منطقه از جمله کوهستانی بودن و فاصله زیاد با خط انتقال اصلی سبب شده که گازرسانی به این دو منطقه با خط انتقال گاز انجام نشود.

صالح مشتاقی لار افزود: شرایط ویژه این دو منطقه هزینه‌های انشعاب گاز را بیشتر می‌کند، در حال حاضر دولت برای انشعاب گاز هر خانوار 6 میلیون تومان هزینه می‌کند در صورتی که اگر بخواهد در این مناطق هم گازرسانی با خط انتقال انجام شود دولت باید برای هر خانوار 11 میلیون تومان هزینه کند. این امر سبب می‌شود که دولت از گازرسانی این مناطق با خط انتقال پرهیز کند.

به گفته وی پیگیری‌هایی از سوی نماینده شهرستان با وزارت نفت در حال انجام است تا دولت سقف سرانه انشعاب گاز را برای مناطقی نظیر خفری و کوهمر افزایش دهد که در صورت محقق شدن این امر، گازرسانی به این مناطق نیز از طریق خط لوله انجام می‌شود.

زمستان‌های سرد و طولانی در شهرستان سپیدان، استفاده از گاز به عنوان یک سوخت پاک و توزیع عادلانه امکانات رفاهی و اجتماعی بین تمام شهروندان لزوم تسریع در تکمیل طرح‌های گازرسانی به ویژه گازرسانی روستایی را ایجاب می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار