معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس از گردهمایی راهنمایان گردشگری ۴۵ کشور در شیراز خبر داد و اظهار داشت: این همایش با حضور ۳۰۰ راهنمای گردشگری از ۴۵ کشور روزهای ۱۴ و ۱۵ بهمن در شیراز برگزار می شود
کد خبر: ۳۵۸۸۸۴
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱ 11 January 2017
شاپور رستمی در جلسه کارگروه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی استان گفت: با توجه به ظرفیت و پتانسیلی که استان فارس در زمینه گردشگری دارد تهیه اطلس باستان شناسی ضرورت دارد لذا لازم است از تمام امکانات و ابزارهای در دسترس دستگاههای اجرایی در حصول نتیجه این طرح استفاده مطلوب شود.

وی استفاده از طرحهای پژوهشی و تحقیقاتی و ظرفیت سازمان تشکلهای مردم نهاد (NGO) را در جهت مطلوبیت و مدیریت مناسب این پروژه اثرگذار و حائز اهمیت دانست.

معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس در ادامه در خصوص توسعه گردشگری طبیعی در منطقه  آبشار مارگون و تنگه بستانک، گفت: از ابتدای امسال مدیریت واحد و منسجمی با محوریت اداره کل محیط زیست در زمینه توسعه این جاذبه های گردشگری انجام شده و مقرر گردید بخش خصوصی با رعایت ضوابط و چارچوب های قانونی و شرایط مورد نظر نهاد های اجرایی مرتبط سرمایه گذاری کند.

رستمی در مورد طرح توسعه اشتغال و کسب و کار پایدار  نیز گفت: این طرح که به اصطلاح طرح تکاپو نامیده می شود، با همکاری وزارت کار و سازمان توسعه ای یونید و با هدف رفع معضل بیکاری و ایجاد اشتغال و  تمرکز بر مشاغل خرد و کوچک با توجه به مزیت های هر استان به اشتغال پایدار بر اساس اولویت های هر منطقه می پردازد.

معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس گفت: باید وفاق و همکاری بین همه دستگاههای اجرایی در جهت توسعه مطلوب گردشگری با نگاه به قابلیت های استان بیش از پیش توسعه یابد چرا که معتقدیم به دلیل بحران خشکسالی و کم آبی و سایر معضلات جامعه، تنها راه برون رفت از این مسائل صنعت گردشگری است.

رستمی در پایان از گردهمایی راهنمایان گردشگری ۴۵ کشور در شیراز خبر داد و اظهار داشت: این همایش با حضور ۳۰۰ راهنمای گردشگری از ۴۵ کشور روزهای ۱۴ و ۱۵ بهمن در شیراز برگزار می شود.
معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس افزود: برگزاری این همایش باعث ارتقای موقعیت و جایگاه  گردشگری فارس در سطح بین المللی خواهد بود
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار