افرادی که تاکنون برای رفع بوی عرق بدن، از مردار سنگ و زاج سفید استفاده می کردند، لازم است از خطرناک بودن این ماده برای سلامت و پوست بدن آگاه باشند.
کد خبر: ۳۵۸۸۸۶
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴ 11 January 2017
تابناک فارس به نقل از برنا: کارشناس مسوول بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان کوار یکی از خطرناک ترین مواد برای سلامت افراد را استفاده از مردار سنگ و زاج سفید برای رفع بوی عرق بدن، نام برد.
 
زهرا قاسمی افزود: مردار سنگ حاوی ماده ای به نام Pbo یا سرب اکساید است که با جذب پوستی بسیار بالا در طولانی مدت، می تواند منجر به تحریک یا سوختگی در پوست بدن شود.
 
وی ادامه داد: سنگ زاج سفید، دارای سولفات مضاعف پتاسیم و آلومینیوم است که تهدیدی جدی برای سلامت افراد، به شمار می رود.
 
قاسمی با توصیه به پرهیز از به کار بردن مردار سنگ و زاج سفید، سیر، کلم، جعفری، گشنیز، سبوس برنج و نخود فرنگی را از جمله خوراکی هایی معرفی کرد که به دفع مواد زائد و سمی از بدن موثر است و می تواند به عنوان جایگیزین مورد استفاده قرار گیرد.
 
کارشناس بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان کوار هم در این خصوص، گفت: فلزات سنگین به مجموعه ای از فلزها و شبه فلزهایی که دارای چگالی بیش از پنج گرم بر سانتیمتر مکعب هستند، اطلاق می شود؛ اگرچه میزان کم این فلزات برای بدن انسان ضروری است، اما افزایش آنها در بدن منجر به تولید آلودگی های بسیار مضر و خطرناک می شود.
 
قاسم مترجمی با بیان اینکه معضل اصلی از جایی آغاز می شود که آلاینده های غیرآلی برخلاف آلاینده های آلی تجزیه ناپذیر هستند و در بدن متابولیزه و دفع نمی شوند، ادامه داد: این آلاینده ها به نوعی منجر به تجمع زیستی در بدن انسان می شوند.
 
وی با اشاره به اینکه اختلالات عصبی از جمله آسیب های ناشی از فلزات سنگین بر انسان است، ادامه داد: دو منشاء طبیعی مانند جنگل سوزی و انسانی مانند پلاستیک، زباله سوزهای شهری و پسماندهای صنایع فلزی، مهم ترین منابع آلاینده محیط زیست در ارتباط با فلزات سنگین، به شمار می روند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار