رئیس كمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به پرورش شاعران و ادیبان بزرگ در این كلان‌شهر گفت: یونسكو شیراز را به عنوان شهر خلاق ادبی پذیرفته است.
کد خبر: ۳۵۹۴۵۶
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵ 12 January 2017
تابناک فارس به نقل از ایکنا:محمدرضا هاجری، رئیس كمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینكه یونسكو شیراز را به عنوان شهر خلاق ادبی پذیرفته است، گفت: اگر به تمام دنیا نگاه كنیم مشاهده خواهیم كرد كه تنها در شیراز است كه شاعران و ادیبان بزرگی نظیر سعدی و حافظ كه شهره جهانی دارند، در این شهر پرورش یافته‌اند لذا این است كه یونسكو شیراز را به عنوان شهر خلاق ادبی انتخاب كرده است.
وی با بیان اینكه این مسئله مصوبه شورای اسلامی شهر شیراز بوده است، افزود: در این زمینه ما اقدامات متعددی را انجام دادیم كه از جمله آن می‌توان به حمایت تمام قد شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز از جشنواره بین‌المللی شعر انقلاب كه با حضور شاعران داخلی و خارجی در روزهای ۷ و ۸ دی‌ماه برگزار شد، اشاره كنیم.
تلاش می‌كنیم تا جایگاه شیراز را ارتقا بخشیم
هاجری همچنین به انتخاب شیراز به عنوان پایتخت جوانان جهان اسلام از سوی سازمان همكاری اسلامی اشاره كرد و گفت:‌ ما از این عنوان نیز حمایت تمام قد انجام دادیم تا بتوانیم جایگاه شیراز را ارتقا بخشیم.
تثبیت جایگاه پایتخت فرهنگی شیراز در كنار سومین حرم اهل بیت(ع)
رئیس كمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز تأكید كرد: هم‌اكنون شیراز به عنوان شهر خلاق ادبی از سوی یونسكو و پایتخت جوانان جهان اسلام از سوی سازمان همكاری اسلامی انتخاب شده است لذا ما نیز تلاش می‌كنیم تا جایگاه پایتخت فرهنگی كشور این كلان‌شهر را نیز در كنار جایگاه سومین حرم اهل بیت(ع) بودن آن تبلور پیدا كند و در این زمینه اقدامات متعددی را در زمینه‌های مختلف نظیر گسترش كتابخوانی و صنعت چاپ كتاب دنبال خواهیم كرد.
وی همچنین به سایر اقدامات فرهنگی در این زمینه اشاره كرد و گفت: علاوه بر این‌ها ما تلاش می‌كنیم تا پایان سال ۵ عدد از سالن‌های شهرداری را به سینمای خانواده تبدیل كنیم كه دو سالن آن به زودی شروع به كار خواهد كرد و یكی از آن‌ها در فرهنگسرای طاووسیه است كه در دهه فجر قابل بهره‌برداری خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار