روابط عمومی بنیاد نخبگان استان فارس اعلام کرد: سید رضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر روز بیست و سوم دی ماه جاری به شیراز، با ساخت موزه هنرهای معاصر در شیراز موافقت کرد.
کد خبر: ۳۶۰۵۳۳
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۷ 14 January 2017
تابانک فارس به نقل از روابط عمومی بنیاد نخبگان فارس: رئیس بنیاد نخبگان فارس در نشستی که با حضور سرآمدان حوزه هنر و ادب و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در روز یاد شده در شیراز بر پا شد، روند اقدام های صورت گرفته برای راه اندازی این موزه در شیراز را بیان کرد.
حبیب شریف اظهار داشت: مطالعه ایجاد موزه هنرهای معاصر در شیراز از دهها سال قبل آغاز شد و پیگیری های زیادی توسط بنیاد نخبگان استان فارس با هدف انتقال مطالعات بنیاد آلتو در کشور فنلاند به شیراز از طریق معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، وزیر امور خارجه و معاون ایشان صورت گرفت و بر این باوریم که شیراز جایگاه اصلی موزه هنرهای معاصر است.
وی، در این نشست از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درخواست کرد، با توجه به اینکه دانشگاه شیراز با اختصاص زمین مناسب برای تاسیس این موزه موافقت کرده است، عملیات اجرای این طرح مهم هر چه سریعتر در شیراز آغاز شود که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز موافقت خود را در این زمینه اعلام کرد.
شریف در بخش دیگری از مطالب خود گفت: نخبه شناسی، نخبه پروری، نخبه گماری، الگوسازی و تکریم از نخبگان جزو وظایف بنیاد نخبگان است.
او بیان کرد: همه برنامه ریزی ها برای برگزاری آیین تکریم از سرآمدان حوزه هنر و ادب فارس به عمل آمده بود اما به سبب رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی (نوزدهم دی 95) و همزمانی آن با مراسم ترحیم ایشان در شیراز (بیست و دوم دی)، برپایی این آیین به چند هفته بعد موکول شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار