مدیركل میراث فرهنگی فارس اعتقاد دارد كه دروازه قرآن آن‌قدر فضای مناسب و كافی برای تبدیل به موزه قرآنی ندارد و نمی‌توان عملكرد موزه قرآنی را برای آن در نظر گرفت.
کد خبر: ۳۶۰۵۴۳
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۱ 14 January 2017
تابناک فارس به نقل از ایکنا:مصیب امیری، مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس در پاسخ به اینكه این سازمان چه نظارتی بر مرمت و بهسازی دروازه قرآن كه اكنون در حال اجراست، دارد؟ گفت:‌ با توجه به اهمیتی كه بنای تاریخی دروازه قرآن برای شهر شیراز دارد، طرح مرمت آن از مدت‌ها قبل با حضور مشاوران میراث فرهنگی بررسی شد.
نظارت كامل میراث فرهنگی بر مرمت دروازه قرآن
وی با بیان اینكه اجرای این طرح به عهده شهرداری شیراز است، افزود: بحث نظارت و تصویب نهایی طرح مرمت دروازه قرآن به عهده میراث فرهنگی بوده است و در این مدت نیز گروه فنی و مشاوره ما در طرح حضور یافته و مشاوره های لازم را به مجریان طرح داده‌اند و در نهایت طرحی متناسب با این مجموعه تهیه و اجرایی شده است.
امیری بر این نكته تأكید كرد كه میراث فرهنگی فارس نظارت صحیح و كاملی بر روی اجرا طرح مرمت دروازه قرآن دارد و این كار با نظارت آنان پیش می‌رود.
بحث مرمت دروازه با تغییر كاربری آن جداست
مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس همچنین در پاسخ به اینكه آیا موافق تبدیل دروازه قرآن به موزه قرآنی است؟ گفت: بحث مرمت دروازه از بحث تغییر كاربری آن جداست و مسئله این است كه دروازه قرآن، آنقدر فضای مناسب و كافی برای تبدیل به موزه قرآنی ندارد.
باید جای دیگری برای موزه قرآنی درنظر بگیریم
وی ادامه داد: شأن موزه قرآنی بسیار بزرگ است اما فضای دروازه قرآن بسیار محدود است بنابراین ما نمی‌توانیم آن عملكرد موزه قرآنی را در دروازه قرآن احیا كنیم و طبعاً باید برای احداث موزه قرآنی باید جای دیگری را در نظر بگیریم و اكنون بیشتر بحث ما مرمت دروازه قرآن است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار