معاون هماهنگی امور عمرانی استاندای فارس گفت:‌ تجربه علمی و واقعیات و آمارهایی که در زمان خشکسالی و ترسالی های گذشته وجود دارد نشان می دهد بارش و جریان آب جدیدی را شاهد نخواهیم بود و ما نگران کشاورزان و زندگی آن ها هستیم.
کد خبر: ۳۶۱۲۰۷
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۴ 15 January 2017
خلیل رضاییان در جلسه کارگروه آب و کشاورزی فارس افزود:براساس آمار هواشناسی که برای ما رسمیت دارد متاسفانه درحال حاضرنسبت به سال گذشته 85 درصد بارندگی و نسبت به میانگین بلند مدت 75 درصد کاهش بارندگی در فارس داریم.
معاون استانداری فارس اظهار داشت :پیش بینی های آینده هیچ چیز بیشتر از وضعیت نرمال را نشان نمی دهد.
رضاییان با تاکید بر افزایش بهره وری توصیه کرد در میزان برداشت آب صرفه جویی شود که این کار با توجیه کشاورزان امکان پذیر است.
وی ادامه داد:همچنین ضرورت دارد راه کارهای مناسب کاهش سطح زیر کشت در بعضی مناطق بررسی شود و درخواست استانی برای تأمین اعتبارات مورد لزوم مد نظر قرار گیرد.
در این جلسه حمیدرضا دهقانی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان فارس گفت: متاسفانه در قسمت عمده ای از کشور شرایط بحرانی آب حاکم شده است ولی به دلیل خشکسالی بلندمدت در استان فارس شرایط از سایر استان ها بدتر است.
وی افزود :امروز علیرغم این که در فصل زمستان هستیم و 1300 چاه حاشیه ای را پر کرده ایم ورودی سد درودزن چهار متر مکعب و حجم آب 288 میلیون متر مکعب است و خروجی آن 4.2 متر مکعب است.
دهقانی گفت:سال گذشته در چنین روزی 24 متر مکعب ورودی داشتیم ، حجم آب 375 میلیون مترمکعب بود و بدین ترتیب این سد به عنوان عروس سدهای فارس و تامین کننده عمده آب شرب ، نسبت به سال گذشته 90 میلیون متر مکعب کاهش آب دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار