رئیس شورای حل اختلاف استان فارس گفت: گذشت اولیای دم و خانواده مقتول در شهرستان زرین دشت سه نفر را از مجازات قصاص نفس نجات داد و این پرونده به صلح و سازش منجر شد.
کد خبر: ۳۶۱۲۰۸
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۷ 15 January 2017
تابناک فارس به نقل از روابط عمومی شورای حل اختلاف فارس: حجت الاسلام سید عبدالمهدی موسوی افزود: اسفند ماه سال 1387 سه نفر مرد در شهرستان زرین دشت استان فارس در خصوص مسائل خانوادگی با شخصی به هویت خ - الف درگیر شده و پس از ضرب و جرح شدید باعث قتل وی شدند.
وی اظهار کرد: در نتیجه این اقدام، پرونده متهمان در دادگستری شهرستان زرین دشت تشکیل و به دادگاه کیفری استان فارس ارسال شد که در نهایت پس از رسیدگی از سوی دادگاه کیفری استان فارس حکم قصاص قاتلان صادر و با تأیید حکم دیوان عالی کشور پرونده نیز در اجرای احکام کیفری شیراز آماده اجرا بود که تا با اهتمام و تلاش فراوان اعضای شورای حل اختلاف و برگزاری ده ها جلسه مصالحه، اولیای دم مرحوم خ- الف رضایت خود را از سه فرد محکوم به قصاص اعلام کردند.
رئیس شورای حل اختلاف استان فارس گفت: رضایت نامه اولیاء دم در اجرای احکام کیفری حوزه قضایی زرین دشت و با هماهنگی دادستان این شهرستان تنظیم و جهت ادامه روند قضایی و قانونی به شعبه اجرای احکام کیفری شیراز ارسال شده است.
وی ادامه داد: این پرونده با تلاش مقام های قضایی، اعضا و کارکنان شوراهای حل اختلاف و همکاری بزرگان و معتمدان محلی به صلح و سازش ختم شد.
موسوی گفت: با بخشش این سه محکوم تعداد پرونده های قتل مصالحه شده در استان فارس به 18پرونده از ابتدای امسال تاکنون رسیده است گفت: اهمیت حل اختلاف و ایجاد صلح و سازش بین مردم تا آن حد است که امیرالمومنین امام علی (ع) به نقل از پیامبر گرامی اسلام (ص)، ارزش آن را از یکسال نماز و روزه مستحبی بیشتر دانسته است و خداوند متعال نیز در قرآن کریم مسلمانان را به گذشت و رفع کینه و خصومتها سفارش کرده است.
وی همچنین از اقدام انسان دوستانه خانواده مرحوم خ-الف که از قاتلان محکوم به قصاص گذشت کردند، قدردانی کرد.
شهرستان زرین دشت به مرکزیت حاجی آباد در 250 کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار