استاندار فارس گفت: با توافقی که در برنامه برجام صورت گرفت تا حد زیادی گره های اقتصادی در کشور باز شد.
کد خبر: ۳۶۲۳۷۵
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۴ 17 January 2017
تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:سید محمد علی افشانی استاندار فارس  در نخستین سالگرد اجرای برجام بیان کرد: برای پی بردن به دستاوردهای برجام ابتدا باید دید که دولت تدبیر و امید در چه شرایطی امور اجرایی کشور را در دست گرفته است.  
 
افشانی افزود:  توافق برجام در شرایطی انجام شد که ارتباط ما با سایر  کشورهای دنیا به لحاظ مبادلات تجاری دچار مشکل شده بود که میزان صادرات نفت به کمتر از 1میلیون بشکه رسیده بود و امکان دستیابی به درآمد حاصل از فروش همان میزان نفت نیز میسر نبود.
 
وی با اشاره به اینکه قرار بود در یک برنامه زمان بندی مشخص سالانه 20 درصد از میزان فروش نفت ما کاهش یابد تا به صفر برسد، افزود: پس از اجرای برجام در یک زمان کوتاه توانستیم به سهمی که در اوپک داشتیم دست یابیم و در کمتر از 1سال میزان فروش نفت به 2و 4دهم میلیون در بشکه رسید که درآمد حاصل از فروش نفت به سرعت به کشور بازگشت.
 
استاندار فارس ادامه داد: دنیا پس از توافق برجام نگاهی مثبت به کشور ما پیدا کرد و با ایجاد گشایش های اقتصادی و تجاری شاهد سفر بسیاری از هیئت های کشورهای خارجی به ریاست بالاترین مقام آن کشور و یا وزرا و روسای مجلس به کشورمان بودیم.
افشانی تصریح کرد: استان فارس در مقاطع مختلف پذیرای هیئت های تجاری خارجی از کشورهای اروپایی و آسیایی بود که برای بررسی شرایط و ظرفیت های سرمایه گذاری به این استان سفر کرده بودند.
 
وی از دستاورد های برجام را ورود گردشگران  به فارس دانست و اضافه کرد: ورود گردشگران به استان فارس در مقایسه با پارسال پارسال 80 درصد افزایش داشته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار