فرمانده انتظامی شهرستان جهرم در خصوص پیشگیری از وقوع انواع سرقت ها به شهروندان در ماه های پایانی سال هشدار داد.
کد خبر: ۳۶۹۳۶۴
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۵ 30 January 2017
تابناک فارس به نقل از راه دانا: سرهنگ عبدالعظیم انصاری  فرمانده انتظامی شهرستان جهرم با بیان این مطلب که یکی از عوامل ضروری برای پیشگیری ازجرایم ، ارتقای سطح آگاهی و حفظ هوشیاری در زمان وقوع حادثه است، از شهروندان خواست تا با رعایت هشدارها و توصیه های پلیس فرصت ارتکاب جرم را از مجرمان و سودجویان سلب کنند .

وی در خصوص پیشگیری از وقوع سرقت های به عنف بیان داشت: شهروندان می بایست حتی الامکان از عبور و مرور در مکان های خلوت به ویژه در ساعات پایانی شب خودداری و برای جابجایی در شهر از تاکسی و خودروهای مصوب استفاده کنند و اگر پول و یا اشیاء قیمتی به همراه دارند، آن را به نحوی حمل کنند که جلب توجه نکند.

سرهنگ انصاری ادامه داد: برای پیشگیری از سرقت منزل لازم است از خالی گذاشتن منزل تا حد امکان خودداری و مقابل کلیه پنجره های قابل دسترسی و نقاط نفوذ پذیر مانند نور گیر حفاظ مقاوم و مطمئن نصب و درب راهرو و پشت بام را با حفاظ نرده ای، ایمن شود.

این مقام انتظامی اظهار داشت: لازم است در صورت خروج از منزل، تنها به بستن درب خروجی منزل اکتفا نکرده و کلیه درب های داخل منزل را قفل کنند تا فرصت جستجو و راه نفوذ سارقان سلب شود.

وی با تاکید بر قرار ندادن کلید منزل خود در دسترس افراد غیرمطمئن، گفت: شهروندان لازم است از ورود افراد ناشناس تحت عنوان فالگیر، رمال و متکدی به داخل منزل جلوگیری و در صورتی که بیرون منزل فاقد روشنایی کافی است با نصب لامپ در سر درب منزل، روشنایی محل را تامین کنند.

سرهنگ انصاری افزود: شهروندان نسبت به اتومبیل ها و موتورسیکلت های متوقف و سرنشینان آن در پیرامون منزل خود بی‌تفاوت نبوده و در صورت مشاهده موارد مشکوک، شماره و سایر مشخصات آن ها را یادداشت و سریعاً به مرکز 110 پلیس اطلاع دهید.

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم در پایان خاطر نشان کرد: سامانه 197 پل ارتباطی بین مردم و پلیس بوده و شهروندان می توانند انتقادات، پیشنهادات و تقدیرهای خود را به این سامانه گزارش دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار