کد خبر: ۳۷۲۹۱
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۴ 20 May 2015
تابناک فارس به نقل از مهر:سید حسین ذوالانوار بعد از ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: بنده به ۱۰دلیل نسبت به رویکردهایی که استانداری فارس اتخاذ کرده انتقاد جدی دارم و معتقدم استان فارس از این بابت در حال لطمه دیدن است و از مقام عالی دولت در استان، دراین باره توضیح می خواهم.

وی در توضیح نخستین دلیل خود در انتقاد از رویکردهای استانداری فارس ابراز داشت: برخی عزل و نصب ها در استان فارس همراه با تحقیر مدیران پیشین همراه بوده است، در مواردی هنگامی که یک مسئول در حال سرکشی از حوزه زیرمجموعه خود بوده، بدون هماهنگی با وی برایش مراسم تودیع و معارفه می گیرند. این در حالی است که از مجموعه دولت در استان فارس این انتظار وجود دارد که حرمت کسانی که سالها ردای مسئولیت بر تن داشته اند را حفظ کند و اگردولت می خواهد مدیری همسو با سیاست های خود منصوب کند، این اقدام همراه با تحقیر مدیر قبلی همراه نباشد بلکه از کسانی که برای دولت و نظام اسلامی زحمت کشیده اند با حفظ احترام و تکریم آنها تجلیل شود و سپس تودیع گردند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، تشکیل و برگزاری جلسات عناصر مسئله دار و زاویه دار با نظام اسلامی در استان فارس را در توضیح دومین انتقاد خود نسبت به رویکردهای استانداری ابراز کرد.

ذوالانوار تصریح کرد: به عنوان نمونه می توان به سخنرانی اشخاصی چون هادی غفاری در دانشگاه علوم پزشکی اشاره کرد که همراه با ساختارشکنی های گسترده بوده است، این در حالی است که مسئولان باید به این نکته توجه داشته باشند که ایران اسلامی در این منطقه پرآشوب از جهان، یک کشور باثبات و امنیت بالاست و از سوی دیگر، با توجه به مذاکرات هسته ای و فشار اقتصادی که بر مردم وارد می شود نیاز به آرامش بیش از پیش احساس می شود، حال چرا ما باید به دست خودمان امنیت روانی دانشجویان و افکار عمومی را با دعوت از سخنرانان پرحاشیه و زاویه دار با نظام اسلامی برهم بزنیم؟

ذوالانوار در پیش گرفتن رویه نامناسب در عرصه فرهنگ را سومین انتقاد خود از مجموعه دولت در استان فارس بیان داشت و گفت: متاسفانه طی چند مدت اخیر، شاهد برپایی مراسماتی چون گذر هنر بوده ایم که گرچه شکل و قالب کلی کار، فرهنگی و قابل دفاع بوده اما متاسفانه تحت لوای آن بی احترامی به ساحت مقدس امام حسین (ع) صورت گرفت.

نماینده مردم شیراز همچنین به حجم بالای مجوزهای صادر شده برای برگزاری کنسرتهای موسیقی نسبت به گذشته در استان نیز اشاره کرد و افزود: انتظار داریم ترویج موسیقی اولویت نخست فرهنگی در استان فارس نباشد.

این نماینده مردم در بهارستان، انتصاب مصطفی امیری به سمت فرمانداری شیراز را چهارمین انتقاد خود از استانداری فارس دانست و تصریح کرد: مصطفی امیری در حالی به عنوان فرماندار شیراز منصوب شد که در این باره اما و اگرهایی وجود داشت، در ادامه شاهد بودیم این شخص به بهانه وزارت کشوری نبودن از فرمانداری شیراز عزل می شود. حال سوال این است که استاندار محترم و مجموعه استانداری فارس از روز نخست نمی دانستند مصطفی امیری در استخدام وزارت کشور نیست؟ اگر می دانستند پس چرا روز اول این انتصاب را انجام دادند؟ این در حالی است که کلان شهری مثل شیراز باید از آرامش و امنیت برخوردار باشد که این مساله نیز با تعویض مداوم فرمانداران به دست نخواهد آمد.

ذوالانوار پنجمین انتقاد خود از استانداری فارس را مرتبط با یکی از فرمانداران شهرستان های استان دانست و افزود: چرا در جلسه ای که با حضور مقامات و مسئولان ارشد استان برگزار می شود، باید فرمانداری وجود داشته باشد که از یکی از سران فتنه که توسط شورای عالی امنیت ملی نیز محکوم گردیده تعریف و دفاع کند و سپس بر اشتباه فاحش خود نیز اصرار بورزد؟ آیا این قبیل فرمانداران صلاحیت حضور در چنین پست حساسی را دارا می باشند و می توانند آرامش و امنیت مردم را تامین کنند؟ مگر امام راحل نفرموده است مگذارید انقلاب به دست نا اهلان بیفتد؟ حال چرا استاندار فارس چنین فرمانداری را پس از آگاهی از رویکرد غلط و خطرناکش برکنار نکرد و همچنان شاهد حضور وی در سمت فرمانداری یک شهرستان مهم در استان فارس هستیم؟

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی حضور و بکارگیری افراد رد صلاحیت شده در انتخابات مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا در مناصب گوناگون را ششمین انتقاد خود از مجموعه استانداری فارس دانست و تصریح کرد: چنین افرادی بی دلیل رد صلاحیت نشده اند و قطعا مواردی در خصوص عدم صلاحیت این افراد توسط نهادهای ذیربط احراز شده است حال سوال این است که چرا این افراد در مناصب بعضا حساس و سرنوشت ساز در استان فارس در حال پست گرفتن هستند؟

ذوالانوار حواشی به وجود آمده پس از سفر علی مطهری به شیراز را هفتمین محور انتقادات خود از استانداری فارس دانست و ابراز داشت: علیرغم مصوبه شورای تامین شهرستان شیراز و پیش بینی وقایع ناگوار، چرا علی مطهری به شیراز دعوت می شود و چرا در حالی که برای شخصی چون هادی غفاری، چندین خودروی سواری اسکورت می گمارند علی مطهری را سوار بر تاکسی کرده و به سمت دانشگاه می برند تا آن حوادث ناگوار توسط عده ای اتفاق افتد؟ چرا استانداری فارس در اینباره تمهیدات لازم را نیاندیدشید و حتی اظهار بی اطلاعی کرد؟

این نماینده مجلس اظهارات اخیر مشاور استاندار فارس را هشتمین انتقاد خود از مجموعه استانداری فارس دانست و گفت: چرا مشاوراستاندار فارس بلافاصله پس از سفر هیئت دولت به استان و در حالی که دو سال از عمر این دولت گذشته است، به ناگاه اعلام می دارد که باید ۲۵ مدیرکل تعویض شوند؟ معیار و ملاک تغییر این ۲۵ مدیرکل چیست؟ اگر استانداری فارس بنا بر فرموده مقام معظم رهبری بنای انتصاب مدیران را بر شایسته سالاری گذاشته است، باید به کارنامه عملکرد آنها نگاه کند و به این قضیه نگاه تخصصی داشته باشد و اگر ملاک این تغییرات یک شبه بر نگاه های حزبی و سیاسی است، باید عنوان داشت که این قبیل اقدامات به هیچ عنوان پذیرفته نیست و به استان فارس قطعا لطمات جبران ناپذیر می زند.

وی گفت: حال باید از استاندار فارس پرسید نظر شما در خصوص مصاحبه مشاور استانداری فارس چیست؟ آیا شما نیز چنین نظری دارید؟ اگر دکتر احمدی چنین نظری ندارند و با این قبیل اقدامات مخالفند پس چرا اعلام نمی کنند؟ بنابراین به نظر می رسد اظهارات اخیر مشاور استاندار فارس با هماهنگی ایشان بوده است.

ذوالانوار نهمین انتقاد خود از استانداری فارس را بودجه ضعیف استان در سال پیش رو دانست. وی تصریح کرد: به لحاظ وسعت، جمعیت و رتبه فارس این بودجه جوابگوی نیازهای استان نیست و نمی تواند منجر به تحول و عمران و آبادانی استان شود بنابراین این انتظار وجود داشته است که استانداری فارس برای جذب اعتبارات تلاش بیشتری نماید.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در تشریح دهمین انتقاد خود نیز گفت: در ۲۲ بهمنی که گذشت، چه پروژه عمرانی بزرگی در استان فارس به بهره برداری رسید؟ عملا شاهد بوده ایم هیچ پروژه عمرانی بزرگی در مدت دو سال گذشته آغاز و به انجام نرسیده است و حمایت از سرمایه گذاری نیز متاسفانه در حد شعار باقیمانده است.از سوی دیگر باید پرسید نتیجه مصوبات هیت دولت به فارس چه بوده است و چه تحول چشمگیری در انتظار استان خواهد بود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار