تاکنون خسارت جانی نداشته ایم/تمام محور ها باز است/نزدیک رودخانه ها نشوید/ساکنان یرج جهرم اگر مقاومت کنند خودشان مسئول جانشان هستند/ مسدود شدن 2 محور در فسا/زاهد شهری ها شهر را تخلیه کنند /یکی از محله های شهر مُهر باید تخلیه شود
کد خبر: ۳۷۷۲۶۱
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۹ 13 February 2017
تاکنون خسارت جانی نداشته ایم
به گزارش تابناک فارس:فیاض پور؛مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس گفت:خوشبختانه با اینکه طی دو روز گذشته شاهد بارش شدید باران در اکثر نقاط استان فارس بودیم اما هیچگونه خسارت جانی نداشتیم.
 
تمام محور ها باز است
وی ادامه داد: در حال حاضر تمامی مسیرهای اصلی استان فارس باز است و تردد در انها با رعایت نکات ایمنی انجام می شود.
 
نزدیک رودخانه ها نشوید
مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس خطاب به مردم استان فارس نیز گفت: متاسفانه مردم در کنار رودخانه ها حضور دارند تا شدید باران را تماشا کنند که این کار بسیار خطرناک است زیرا سیلاب از بالا دست رودخانه ها جاری می شود و فرصتی برای فرار نیست.

فیاض پور ادامه داد: خاک حاشیه رودخانه ها به دلیل شدت بارش بسیار سست شده و هر لحظه ممکن است فرودکش کند.
 
ساکنان یرج جهرم اگر مقاومت کنند خودشان مسئول جانشان هستند
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان جهرم با بیان اینکه 20 خانوار در این روستا که در حدود 35 کیلومتری جهرم واقع شده، ساکن هستند اظهار داشت: در حال حاضر نیروهای عملیاتی و امدادی با اتوبوس و کامیون در حال انتقال ساکنان این روستا به شهر جهرم هستند.
 
منازل مسکونی محله "حسن آباد" شهر دلگان در محاصره سیلاب
 
مدیرکل بحران استانداری فارس هم گفت: روستای یرج از توابع شهرستان جهرم در زیردست سدسلمان فارسی واقع شده و بر اثر شدت بارندگی‌های شبانه‌روز گذشته در این منطقه هم اکنون در معرض خطر سیلاب است و باید ساکنان روستا که به طور غیرقانونی نیز در محل اسکان یافته‌اند خانه‌های خود را تخلیه کنند.

وی بیان کرد: سازمان آب منطقه‌ای استان فارس سال‌های گذشته قبل از افتتاح سد سلمان فارسی تمام املاک، منازل و حتی باغ‌های زیر دست را از مالکان خریداری کرده و از مردم روستای یرج درخواست تخلیه منازل خود را کرده اما عده‌ای مقاومت کرده‌اند.

فیاض‌پور با اشاره به ورود 700 مترمکعب آب برثانیه به سدسلمان فارسی و آبگیری مناسب آن در بارش اخیر خاطرنشان کرد: بخش قابل توجهی از سد آبگیری شده و امکان سرریز آن وجود دارد که باید مردم روستا خانه‌های خود را تخلیه کنند.

مدیرکل بحران استانداری فارس تصریح کرد: در حال حاضر با دستور و حکم قضایی دادستان نیروهای انتظامی به همراه اتوبوس و کامیون برای تخلیه روستا اقدام کرده‌اند اما برخی با بی مبالادتی و بی‌دقتی مقاومت می‌کنند.

وی بیان کرد: در وضعیت موجود مردم خودشان مسئول جانشان هستند و دستگاه‌های متولی نیز هیچ مسئولیتی ندارند.
 
 مسدود شدن 2 محور در فسا
فرماندار فسا گفت: مسیر فسا به روستای شهرستان در بخش مرکزی، در محور قدیم فسا - استهبان و همچنین مسیر روستای خورانگان در بخش نوبندگان به طرف بخش شیبکوه تا اطلاع ثانوی مسدود شد.
 
زاهد شهری ها  شهر را تخلیه کنند
عبدالمحمد عسکرزاده بخشدار بخش شیبکوه فسا با صدور اطلاعیه از مردم شهر زاهدشهر منطقه خندق خواست هر چه سریعتر منازل مسکونی خود را تخلیه کنند.
 
یکی از محله های شهر مُهر باید تخلیه شود
شهردار مهر گفت: از ساکنان مسکن مِهر تقاضا داریم که منازل خود را تخلیه کنند و ما به کمیته بحران شهرستان و مدیریت بحران استان نیز اعلام کرده‌ایم، بخشی از مسکن مِهر که پشت گور آب است (کوچه دوم) می‌بایست تخلیه کامل صورت گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار