بارش یک هفتگی مداوم در لامرد باعث جاری شدن سیلاب در اطراف فرودگاه این شهر شد و تردد و خدمت‎رسانی را با دشواری روبرو کرد.
کد خبر: ۳۸۱۳۰۹
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳ 20 February 2017
پرویز میری؛مدیر فرودگاه لامرد در رابطه با این اتفاق گفت: به مدت یک هفته بارندگی شدید داشتیم و به سیلاب تبدیل شد. با وجودی که فرودگاه سیل بند دارد اما سطح آب به میزانی بالا آمد که حتی سطوح پروازی را هم با تهدید مواجه کرد.

مدیر فرودگاه لامرد با اشاره به اینکه این سیلاب باعت دشوار شدن تردد کارکنان فرودگاه شده بود توضیح داد: با همه سختی و با تلاشی مضاعف فرودگاه را عملیاتی نگه داشتیم و در این مدت تنها یک پرواز به دلیل شدت بارندگی باطل شد و توانستیم با حفظ آمادگی با انجام پروازهای امدادی به مردم منطقه خدمت دهیم.

وی در مورد شرایط فعلی فرودگاه گفت: اکنون بارش قطع شده است و اندک اندک آب‌ها در حال فروکش است و ما فرصت پیدا کردیم تا به سرعت نقاط آسیب دیده را ترمیم کنیم و سیل‎بند را برای بارش بعدی که اواخر هفته پیش‎بینی شده است آماده‎تر کنیم و بتوانیم به عنوان یک فرودگاه امدادرسان فعالیت کنیم و پروازهای‎مان را نیز انجام دهیم.

میری در مورد مشکل این فرودگاه در چنین مواقعی گفت: ما نیاز داریم سیل‎بند این فرودگاه را ترمیم و بهسازی کنیم این سیل بند به طول 14 کیلومتر است و قدیمی شده است اما اگر همین هم نبود به طور قطع فرودگاه را آب می‎گرفت و کاملا غیر عملیاتی می‎شد و نمی‎توانست برای کمک‎های امدادی به مردم منطقه فعالیت کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار