طرح بسیج سلامت نوروزی با هدف نظارت بر شاخص‌های بهداشتی اماكن عمومی در شیراز اجرا می‌شود.
کد خبر: ۳۸۱۴۲۳
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۷ 20 February 2017
تابناک فارس به نقل از ایکنا: طرح بسیج سلامت نوروزی، همانند سال‌های گذشته از ابتدای اسفندماه در شهرستان شیراز آغاز شد و تا نیمه فروردین سال ۹۶ ادامه دارد.

حمیدرضا قاسم‌پور، رئیس مركز بهداشت شهدای انقلاب امروز، دوم اسفندماه در این خصوص گفت: در این طرح كارشناسان بهداشت محیط برای ارتقای هر چه بیشتر سطح سلامت شهروندان و مسافران نوروزی و همچنین ارتقای شاخص‌های بهداشتی مراكز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماكن عمومی حضور فعال دارند و با به كارگیری تمامی امكانات در گروه های مختلف از ساعت هشت صبح تا ۲۳، به صورت ویژه از مراكز و اماكن بازدید می شود.

وی ادامه داد: بازرسان بهداشت محیط این مركز، از تمامی مراكز تهیه و توزیع به ویژه مراكز حساس و مراكزی مانند پارک ها، محل های اسكان مسافران نوروزی، مساجد و پمپ بنزین ها كه در این مدت فعالیت بیشتری دارند، مطابق چك لیست بازدید و گزارش اقدامات و نقص های دیده شده را برای پیگیری به متصدیان و مدیران این مراكز اعلام می کنند.

مرجان مشتاقی مقدم، كارشناس مسئول سلامت محیط این مركز نیز با اشاره به انجام بازدید از اماكن مختلف، گفت: كارشناسان این مركز، نظارت بر وضعیت سلامت آب آشامیدنی را با انجام كلرسنجی و نمونه برداری، انجام می دهند.

وی به نظارت مواد غذایی نیز اشاره كرد و افزود: از مواد غذایی نیز در صورت نیاز نمونه برداری می شود و به آزمایشگاه رفرنس مواد غذایی ارسال می شود.

مشتاقی مقدم با تاكید بر شدت و دقت بیشتر نظارت كارشناسان بهداشت محیط بر اماكن تهیه و توزیع مواد غذایی و اماكن عمومی در سال جاری، ادامه داد: این بازرسان در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی، پرونده متخلف را برای رسیدگی به مراجع قضایی ارجاع می دهند.

وی، به همشهریان و مسافران نوروز، توصیه کرد كه در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در مراكز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماكن عمومی، برای پیگیری با سامانه ۱۹۰ تماس بگیرند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار