رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: بنیاد مسکن هزینه مطالعه کلی در خصوص جا به جایی این روستا را به مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی شیراز و تهران پرداخت می کند و این مطالعه از هفته آینده آغاز خواهد شد.
کد خبر: ۳۸۱۴۷۵
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۱ 20 February 2017
تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:تابش در بازدید از روستای دیندارلوی بخش ششده و قره بلاغ شهرستان فسا افزود: با تعیین نتایج مطالعات و ارائه راهکار از سوی مجامع علمی و دانشگاهی، کل روستا یا بخش هایی که در معرض رانش قرار دارند و بخش هایی که دچار فروچاله شده است مشخص خواهد شد .
 سلیمان کرمی فرماندار ویژه شهرستان فسا نیز گفت: 150 واحد مسکونی در روستای دیندارلو در معرض خسارت ناشی از رانش زمین قرار گرفته است، این واحد ها عمدتا تخلیه شده و اکنون نیز بروز سیلاب دراین روستا خسارت هایی بر جا گذاشته است.
وی افزود: به علت شکاف های جدید ایجاد شده در روستا بر اثر بارندگی و سیل روزهای گذشته، بیش از 100 خانوار این روستا جابه جا شده اند .
در روستای دیندارلوی بخش ششده و قره بلاغ شهرستان فسا زمین به طول حدود 300 ، عرض دو تا سه متر و ارتفاع و ژرفای سه متر شکاف خورده که بنا به برخی دیدگاه های کارشناسی، بیم آن می رود به مناطق مسکونی این روستا نزدیک شود .
این شکاف نسبتا بزرگ را کارشناسان و متخصصان علوم زمین پدیده فرونشست نام نهاده اند و معتقدند پدیده ای است که در سال های اخیر به علت گستردگی خشکسالی ها و برداشت های بی رویه آب دامن بسیاری از دشت های استان فارس را گرفته است .
روستای دیندارلو 800 خانوار جمعیت دارد و با جمعیت دو هزار و 500 نفری در بخش ششده و قره بلاغ فسا قرار دارد .  
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار