مصرف برنج قهوه ای از ابتلا به سکته قلبی جلوگیری می کند.
کد خبر: ۳۸۱۴۸۱
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۰ 20 February 2017
تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:کارشناس تغذیه دانشکده تغذیه و علوم غذایی شیراز، گفت: دانه کامل برنج چند لایه مختلف دارد و در صورتی که فقط خارجی ترین لایه پوست در فرآیند آسیاب برنج حذف شود، برنج قهوه ای به دست می آید.
آسیاب کردن برنج قهوه ای، سبوس آن را از بین می برد که حاصل آن برنج سفیدی است که بیشتر مواد مغذی اش را از دست داده است. گوهر صداقت افزود: برنج قهوه ای جزء غلات کامل طبقه بندی می شود و منبع خوبی از منیزیم، فسفر، سلنیوم، ویتامین B1، ویتامین B3، ویتامینB6، منگنز و فیبر است که در تامین سلامتی بدن نقش زیادی دارد.
وی افزود: وقتی برنج قهوه ای به برنج سفید تبدیل می شود 90 درصد ویتامین  B6، نیمی از منگنز و فسفر، بیش از نیمی از آهن و همه فیبر غذایی و اسیدهای چرب ضروری آن از بین می رود.
صداقت گفت: مصرف برنج قهوه ای سبب کاهش کلسترول LDL یا همان کلسترول بد ، کاهش ابتلا به بیماری قلبی و عروقی و عاملی برای پیشگیری از یبوست و بهبود سلامت دستگاه گوارش است.
وی افزود: بر اساس مقالات منتشر شده در مجله تغذیه آمریکا، ریسک بیماری قلبی و عروقی، ریسک تشکیل لخته و سکته قلبی در زنانی که شش بار در هفته از برنج قهوه ای استفاده می کردند، کمتر از زنانی بود که برنج قهوه ای نمی خوردند.
صداقت با توصیه مصرف برنج قهوه ای برای بیماران دیابتی، گفت: برنج قهوه ای به دلیل داشتن فیبر زیاد نه تنها قند خون را بالا نمی برد، بلکه به کاهش قند خون نیز کمک می کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار