جوان کلاهبردار نی ریز که با جعل چک نقشه اش نقش برآب شده بود، پس از مدت ها متواری شدن، سرانجام توسط پلیس آگاهی این شهر به دام افتاد.
کد خبر: ۳۸۱۹۲۷
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳ 21 February 2017
تابناک فارس به نقل از نبض نی ریز: طی یک عملیات پیچیده بانکی و هوشیاری پلیس آگاهی نی ریز فرد جعل کننده چک پس از مدت ها متواری شدن دستگیر و روانه زندان شد.

سید‌سجاد ساجدی جانشین دادستان نی‌ریز در گفتگو با خبرنگار نبض نی ریز گفت: جوانی از مشتری خود یک فقره چک به مبلغ نهصد هزار تومان دریافت کرده و آن را به فرد دیگری داده بود.

وی ادامه داد: هنگامی که چک نقد نمی‌شود، فرد سوم آن را در بانک برگشت کرده و آن را به صاحب چک(نفر دوم) بر می‌گرداند و مبلغ چک را دریافت می‌کند.

جانشین دادستان نی‌ریز ادامه داد: صاحب چک یا همان نفر دوم، طی یک نقشه شیطانی اقدام به پاک کردن چک با یک ماده شیمیایی خاص کرده و در آن مبلغ 7 میلیون تومان نوشته و به بانک می‌برد؛ غافل از این که چک یک بار دیگر برگشت شده است.

وی گفت: متصدی پرداخت بانک با کنترل چک متوجه موضوع می‌شود و به این فرد می‌گوید که این برگ چک با این شماره یک بار دیگر با مبلغ نهصد هزار تومان برگشت شده است.


ساجدی بیان کرد: بانک مالک دسته چک را در جریان قرار داده و صاحب چک (فرد دوم) نیز از فرصت استفاده کرده و متواری می‌شود.

با شکایت صاحب دسته چک، پرونده‌ای مبنی بر کلاهبرداری در ابتدای دی‌ماه سال جاری در دادگستری نی‌ریز گشوده می‌شود.


جانشین دادستان نی‌ریز اظهار داشت: مأموران پلیس آگاهی متوجه شدند آن فرد متواری شده و در یکی از شهرهای نزدیک تهران مخفی است.

سرانجام با بررسی و کنترل مستمر، مشخص گردید که این فرد در اواخر دیماه وارد نی‌ریز و در یک منزل مخفی شده است.


ساجدی تصریج کرد: با دستور قضایی و حکم ورود به منزل، سرانجام در تاریک و روشن صبح آخرین روزهای دیماه، متهم 36 ساله در حال خواب دستگیر شد.

وی در پایان گفت: این متهم کلاهبردار، با قرار بازداشت موقت روانه زندان گردید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار