مدیر عملیاتی تخصصی بانک سرمایه گذاری زیر ساخت آسیا (AIIB) گفت: این مجموعه، جمهوری اسلامی ایران را به عنوان یکی از شرکای بسیار خوب خود قلمداد می کند و بر تسریع در سرمایه گذاری در این کشور تاکید دارد.
کد خبر: ۳۸۲۳۴۰
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰ 22 February 2017
تابناک فارس به نقل از ماد: احمد شکیل خان، شامگاه سه شنبه در نشست کمیته جذب و حمایت از سرمایه گذاری استان فارس در شیراز افزود: اعتقاد ما بر این است که شهر شیراز یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین شهرهای نه تنها ایران بلکه در منطقه است و مایل هستیم که اطلاعات بیشتری در مورد طرح های سرمایه گذاری این شهر داشته باشیم.
 
وی ادامه داد: مجموعه ما سومین بانک سرمایه گذاری در جهان است که تا هم اکنون1.7 میلیارد دلار در قالب 9 طرح در جهان سرمایه گذاری کرده و در نظر داریم این رقم را به 2.5 میلیارد دلار افزایش دهیم.
 
او اظهار کرد: با توجه به برنامه ای که برای افزایش سرمایه گذاری داریم، مشتاقیم که وارد سرمایه گذاری هایی شویم که مقدمات کار در آن دیده شده باشد تا بتوانیم در کوتاه ترین زمان ممکن در مورد طرح ها تصمیم خود را بگیریم و وارد سرمایه گذاری شویم.
 
احمد شکیل خان، با اشاره به بازدید خود از چهار تصفیه خانه فاضلاب شهر شیراز گفت: در این بازدید متوجه شدیم تصفیه خانه شماره یک شیراز بسیار حرفه ای و عالی در حال مدیریت است و با توجه به بازدیدهایی که از تصفیه خانه حداقل 20 کشور داشته ایم به جرات می توانیم بگوییم که تصفیه خانه شیراز جزو 2 تصفیه خانه کم نظیری است که دیده ایم.
 
مدیر عملیاتی بانک سرمایه گذاری زیر ساخت آسیا اضافه کرد: به موازات ایجاد تصفیه خانه ها و زیرساخت های جدید،نیاز به افزایش ظرفیت برای جمع آوری فاضلاب نیز است تا سرمایه گذاری که صورت می گیرد بالاترین بازده را داشته باشد.
 
او گفت: علاوه بر فعالیت های زیرساختی، مبحث تبادل دانش و تجربه نیز بسیار مهم است که این نیز از طرف ما دنبال می شود و انتقال دانش و فناوری را نیز در دستور کار خود قرار خواهیم داد.
 
وی افزود: امیدواریم با هم افزایی تمام ذی نفعان، این سرمایه گذاری انجام گیرد چون خواستار این هستیم که پروژه هایی را که در شیراز اجرا می کنیم مثال زدنی باشد.
 
بانک سرمایه گذاری زیر ساخت آسیا (Asian Infrastructure Investment Bank) یک موسسه مالی بین المللی است که به پیشنهاد دولت جمهوری خلق چین از سال 2016 میلادی فعالیت خود را آغاز کرد و مقر آن هم در این کشور است.
 
جمهوری اسلامی ایران هجدهم فروردین ماه سال 94 به عنوان سی و چهارمین عضو و البته به عنوان عضو هیات موسس در این بانک پذیرفته شد.
 
این بانک 57 عضو دارد که از جمله آنها می توان به کشورهای ایران، بنگلادش، برونئی، کامبوج، چین، هند، اندونزی، اردن، قزاقستان، کویت، لائوس، لوکزامبورگ، مالدیو، مالزی، مغولستان، برمه، نپال، نیوزیلند، عمان، پاکستان، فیلیپین، قطر، عربستان سعودی، سنگاپور، سریلانکا، سوییس، تاجیکستان، تایلند، بریتانیا، ازبکستان، ویتنام، استرالیا ، اتریش، برزیل، دانمارک، فرانسه، آلمان، ایتالیا، هلند، اسپانیا، سوئیس اشاره کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار