رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس از افزایش ۵۱ درصدی رشد صادرات فرش دستباف در ۱۰ ماه سال جاری از فارس خبر داد.(البته گمان کنیم این افزایش 100 درصدی است.به عبارتی صادرات دو برابر شده است در نتیجه میگوییم 100 درصد رشد داشته است.)
کد خبر: ۳۸۳۲۳۲
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۱ 23 February 2017
علی همتی پیش از ظهر امروز در مراسم اختتامیه یازدهمین المپیاد فرش دستباف، گفت: استان فارس از گذشته تاکنون جایگاه مناسبی در تولید فرش دستباف داشته و امروز نیز بخش زیادی از بازارها را در اختیار دارد.

وی ادامه داد: در ۱۰ ماه گذشته سال جاری ۷۶۹ تن فرش با ارزش ۵۱ میلیون دلار صادر شده در حالیکه سال گذشته ۳۲۵ تن با ارزش ۲۵ میلیون دلار را شاهد بودیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس تاکید کرد: این رشد ۵۱ درصدی در افزایش صادرات نشان از فراهم بودن موقعیت و بازاریابی صحیح در خارج از کشور دارد.

(البته گمان کنیم این افزایش 100 درصدی است.به عبارتی صادرات دو برابر شده است در نتیجه میگوییم 100 درصد رشد داشته است.)
 
همتی با اشاره به وضعیت تولیدی و اقتصادی استان فارس نیز گفت: راه اندازی کارگروه رفع موانع تولید کمک بسیار بزرگی به اقتصاد استان فارس نیز که در این راستا تاکنون ۵۴۳ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد.

وی با بیان اینکه امنیت و آرامش استان فارس فرصتی مهم برای سرمایه گذاری است، گفت: در یک ماه و نیم آینده چند پروژه بزرگ صنعتی و تولیدی با سرمایه‌گذاری یک هزار میلیارد تومان و اشتغال‌زایی برای ۱۵۰۰ نفر در استان فارس به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس صنعت، معدن و تجارت فارس یادآور شد: در ایام دهه فجر نیز ۵۵ طرح صنعتی، تولیدی و خدماتی با سرمایه‌گذاری ۳۷۱ میلیارد تومان و اشتغال‌ ۱۴۵۴ نفر افتتاح شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار