یازدهمین المپیاد فرش دستباف کشور با معرفی نفرات برتر در شیراز به پایان رسید.
کد خبر: ۳۸۳۳۴۳
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۳ 23 February 2017

معرفی برترین های فرش دستباف کشور در شیرازتابناک فارس به نقل از صدا و سیما: دبیر اجرایی المپیاد فرش دستباف کشور گفت: در این المپیاد 171 نفر در دو گروه دانش آموزی و داشجویی در چهار رشته طراحی، مرمت، رنگرزی و بافت با هم به رقابت پرداختند.
ویسیان افزود: در پایان بخش دانش آموزی این المپیاد ، استان های خراسان رضوی، تهران و اصفهان و در بخش داشجویی استان های فارس، تهران و اصفهان رتبه های اول تا سوم را به دست آوردند.
وی گفت: شرکت کنندگان از 27 استان کشور به صورت تئوری و عملی در مدت 3 روز در شیراز با هم به رقابت پرداختند که 21 نفر به عنوان نفرات برتر انتخاب شدند.
رئیس مرکز ملی فرش ایران هم گفت: فرش ایرانی بخشی از هویت ایران اسلامی است و فرش دستباف مانند رسانه گستره آن همه جهان را در بر میگیرد.
کارگر افزود: ایران حدود یک میلیون بافنده فرش دارد که از طریق فروش فرش درآمدزایی می کنند.
وی گفت: برای جلوگیری از کپی برداری از فرش دست باف ایرانی، تا کنون40 منطقه جغرافیایی فرش دست باف شناسایی و ثبت ملی شده که از این تعداد 29 منطقه در سازمان جهانی مالکیت معنوی به ثبت رسیده است.
کارگر افزود: بعد از پنج سال تحریم، امسال صادرات فرش افزایش یافته  به طوری که در ده ماه اول امسال، 4 هزار و499 تن انواع فرش دست باف ایران به ارزش 275 میلیون دلار به 80 کشور جهان صادر شده است که از نظر وزنی10 درصد و از نظر ارزش 19 درصد افزایش نشان می دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار