صحرائیان خطاب به اداره میراث فرهنگی و گردشگری جهرم متذکر شد : در اسرع وقت نسبت به مرمت و رسیدگی به غار سنگ شکن اقدام شود .
کد خبر: ۳۸۷۲۱۷
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۲ 01 March 2017
تابناک فارس به نقل از پسین جهرم: علیرضا صحرائیان معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه ی شهرستان جهرم در جلسه هماهنگی ستاد تسهیلات نوروزی با تقدیر از تمامی ارگان ها و نهادهایی که در جریان سیلاب اخیر با مدیریت و روحیه ای جهادی شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان را یاری رساندند گفت : سیلاب بهمن ماه 95 در جهرم تاریخی و بی سابقه بود و تا کنون جهرم اینچنین وضعیتی را به خود ندیده بود .

وی با اشاره به فعالیت بیش از 2000 امداد گر در قالب 140 اکیپ امدادی در این حادثه خاطرنشان کرد: خوشبختانه این حادثه بدون تلفات جانی به پایان رسید خسارات مالی نیز با تدابیری که اندیشیده شد به حداقل رسید .

صحرائیان این بارش ها و جاری شدن سیل را از جلوه های قدرت لایزال الهی عنوان کرد و اظهار داشت: باید از این موضوع درس بگیریم . بشر هراندازه نیز که به تکنولوژی های روز مجهز باشد، حوادث آنگونه که تقدیر الهی باشد رقم می خورد .

معاون استاندار فارس با تاکید بر لزوم پیگیری هرچه بیشتر برای رفع مشکلات سیل زدگان ،  به حضور مسؤولان کشوری و استانی در محل حادثه اشاره کرد و یادآور شد : وضعیت ، مشکلات و معیشت مردم برای مسؤولان مهم است و وظیفه دارند به این مشکلات رسیدگی کنند .

فرماندار ویژه ی جهرم با اشاره به بارش های پیش بینی شده در روزهای آینده ابراز داشت : با نظم ، مدیریت و تقسیم کار همه باید خدمت رسانی به مردم را به نحو احسن انجام دهند تا دیگر شاهد تکرار چنین حادثه ای نباشیم .

وی با اشاره به اینکه نقاط ضعف مشخص شده است متذکر شد : در حاشیه رودخانه ها به هیچ عنوان نباید مجوز ساخت و ساز صادر شود . در منطقه فرهنگ شهر نیز مجوز ساخت زیر زمین تحت هیچ شرایطی داده نشود .

صحرائیان مجموع خسارات وارد آمده در بخش های مختلف به زیرساخت ها و تاسیسات شهرستان بر اثر سیل اخیر را 265 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود : برآورد ها انجام شده و نتیجه آن به ستاد بحران استان ارسال شده است .

نماینده عالی دولت در شهرستان جهرم ضمن مشخص کردن کمیته های ده گانه ستاد تسهیلات نوروزی وضعیت ورودی های شهر را نامناسب دانست و ابراز داشت : در این فرصت کم باقیمانده تا نوروز باید هرچه سریع تر کنارگذر ها تکمیل شده و آسفالت معابری که دچار آب بردگی شده اند سریعا مرمت شود .

وی یادآور شد : از 15 اسفند ماه تمامی حفاری ها متوقف شده و تا 15 فروردین ماه سال آینده مجوز حفاری در معابر سطح شهر صادر نخواهد شد .

فرماندار ویژه ی جهرم با اشاره به اماکنی که برای اسکان میهمانان نوروزی در نظر گرفته شده است عنوان کرد : نظارت ها بر رستوران ها برای ارائه ی غذای سالم و مناسب به مسافرین باید تشدید شود و خانه های بهداشت آمادگی کامل را برای ایام نوروز داشته باشند .

معاون استاندار خطاب به اداره میراث فرهنگی و گردشگری جهرم متذکر شد : در اسرع وقت نسبت به مرمت و رسیدگی به غار سنگ شکن اقدام شود .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار