100 برنامه فرهنگی برای نوروز دیار پارس
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: بیش از یکصد برنامه فرهنگی و هنری در ایام نوروز توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برپا می شود.وی با توجه به تجربه گردهمایی خودجوش مردم و گردشگران به مناسبت تحویل سال نو در آرامگاه حافظ گفت:فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در آیین تحویل سال نو در حافظیه نقشی ندارد.
کد خبر: ۳۹۲۱۳۹
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۴ 10 March 2017
به گزارش تابناک فارس:معاون هنری ارشاد فارس با توجه به تجربه گردهمایی خودجوش مردم و گردشگران به مناسبت تحویل سال نو در آرامگاه حافظ گفت:فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در آیین تحویل سال نو در حافظیه نقشی ندارد.
 
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: بیش از یکصد برنامه فرهنگی و هنری در ایام نوروز توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برپا می شود.

وی با اشاره به اینکه 10 گروه سیاه خوان و نوروز خون را در این ایام خواهیم داشت، اضافه کرد: این برنامه در 10 میدان و محل تجمع همچون حافظیه، سعدیه، ارگ کریمخانی، ورودی باغ های سطح شهر، تخت جمشید و پاسارگاد برگزار می شود.

رنجبر با یادآوری این مطلب که گروه نمایشی سیاه بازی از اول فروردین در تالار استاد سپاسدار ساعت 19 به شکل رایگان به روی صحنه می رود، افزود: کمک کردن در حوزه هنر باید به شکل یک فرهنگ در آید.

وی با تاکید بر اینکه اجرای نمایش نوروزی «چند قدم تا زیر صفر» اثر علیرضا بهمن پور در تالار استاد هودی را خواهیم داشت که از اول فروردین ماه از ساعت 18 این نمایش روی صحنه می رود، تاکید کرد: نوروز خوانی و سفره هفت سین در گالری های مختلف به اجرا می رسد.

رنجبر با اشاره به اینکه نمایشگاه تابلوهای نقاشی با عنوان «نقاشان شهر» از یکم تا 20 فروردین به نمایش می گذاریم.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه عرضه و فروش آثار طراحی، نقاشی و چاپ دستی در گالری «تار و پود» با عنوان «بهار ایرانی» حاوی آثار هنرمندان از 10 استان کشور را شاهد خواهیم بود که از 20 اسفند تا 21 فروردین است، اظهار داشت: نقاشی ایرانی در گالری باتیس برپا می شود و  گالری بهکار میزبان هفت سین و صنایع دستی خواهد بود.
نمایشگاه «بهار ایرانی» حاوی ۱۰۰ اثر از هنرمندان خراسان، مازندران، خوزستان، اصفهان و فارس می باشد.

رنجبر با تاکید بر اینکه در پخش فیلم های منتخب ایران و جهان در غزل و مهر یک سانس در ساعت 19 را خواهیم داشت، اضافه کرد: منتخب انیمیشن ایران و جهان در سینما غزل و سینما مهر در سانس 19 پخش می شود.
 
وی افزود:سینماهای نامبرده افزون بر نمایش ۷ عنوان فیلم خارجی در طول نوروز۹۶، سه گانه عباس کیارستمی را با اکران زیردرختان زیتون، خانه دوست کجاست و زندگی و دیگر هیچ دنبال می کنند.

وی همچنین از برگزاری تور عکاسی تک نفره و گروهی خبر داد و افزود: بیش از یکصد برنامه فرهنگی و هنری در ایام نوروز توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برپا می شود.
 
وی با اشاره به برنامه های نوروزی فرهنگ و ارشاد در شهرستان ها اعلام کرد: در ادامه اکران  فیلم؛ در قالب طرح «سینما سلام» ۱۶ شهرستان فارس در نوروز ۹۶ به پخش فیلم «سلام بمبئی» می پردازند.

رنجبر با اشاره به بخش موسیقی برنامه های نوروزی اعلام کرد: با کنسرت محسن یگانه در روزهای ۲۶ و ۲۷ اسفندماه جاری در تالار حافظ فرهنگ و ارشاد فارس به استقبال نوروز خواهیم رفت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار