مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان فارس گفت: آیین های ویژه تحویل سال 1396 در این استان در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع)، آرامگاه حافظ و مجموعه های میراث جهانی تخت جمشید و پاسارگاد برگزار می شود.
کد خبر: ۳۹۳۹۵۴
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴ 13 March 2017
مصیب امیری افزود: همه مکان های تاریخی، فرهنگی و گردشگری استان فارس برای پذیرایی از مهمانان نوروزی ، آماده سازی و بهسازی شده اند.
 
به گزارش تابناک فارس:وی اظهار کرد: ساماندهی فضای سبز ، نور پردازی و مرمت های اضطراری برخی از بناها و مجموعه های تاریخی و فرهنگی استان نیز انجام شده است.
 
مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان فارس گفت: توسعه خدمات رفاهی و بهداشتی ، پیش بینی نمایشگاه صنایع دستی و همچنین استفاده از توان بخش خصوصی برای ارائه آثار فرهنگی و تاریخی استان و استقرار راهنمایان گردشگری در تمامی اماکن تاریخی-فرهنگی استان از دیگر برنامه های پیش بینی شده در جهت آماده سازی و بهسازی استان برای پذیرایی از گردشگران و مسافران نوروزی است.
 
وی با اشاره به افزایش کیوسک های بلیط فروشی برای کاهش مدت انتظار مسافران نوروزی افزود: در همین زمینه و در جهت رفاه میهمانان نوروزی ساعات بازدید از اماکن و موزه های استان فارس در ایام نوروز 96 افزایش یافت.
 
مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان فارس گفت: مجموعه فرهنگی حافظیه در ایام نوروز به صورت شبانه روزی میزبان گردشگران خواهد بود.
 
وی اظهار کرد: ساعت آغاز به کار دیگر مجموعه های فرهنگی و تاریخی تحت مدیریت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس 7:30 صبح خواهد بود.
 
امیری افزود: ساعت بازدید از مجموعه هخامنشی (تخت جمشید، نقش رستم، نقش رجب و پاسارگاد)، موزه بیشابور، آتشکده و قلعه دختر فیروزآباد در ایام نوروز تا 17:30 خواهد بود.
به گفته وی، مجموعه های فرهنگی سعدی و ارگ کریمخان زند ساعت 21:30، حمام وکیل 20:30 و موزه سنگ های تاریخی هفت تنان و تنگ چوگان 18:30 به کار خود پایان خواهند داد.
 
مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان فارس اظهار کرد: گردشگران علاقه مند به برنامه نور و صدای تخت جمشید می توانند ساعت 19 نسبت به تهیه بلیط اقدام و در ساعت 20 نظاره گر این برنامه در محوطه مجموعه میراث جهانی تخت جمشید باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار