شهروندان ماهی قرمز عید خود را تنها از مراکز مجاز فروش ماهی‌های زیتنی خریداری کنند.
کد خبر: ۳۹۴۱۳۶
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۳ 13 March 2017
تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: علی رضائی مدیر روابط عمومی دامپزشکی فارس از مردم خواست که ماهی گلی مورد نیاز برای سفره هفت سین عید نوروز را تنها از مراکز مجاز تهیه کنند و کودکان خود را از بازی کردن با ماهی های زینتی بازدارند.

وی اظهار کرد: مراقب باشیم کودکان از دست زدن و بازی کردن با ماهی گلی پرهیز کنند چرا که ممکن است عوامل آلودگی احتمالی را به چشم و دهان خود منتقل کنند.

علی رضائی بر لزوم شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون پس از دست زدن به ماهی تاکید کرد و گفت: اگر شهروندان سابقه بیماری پوستی و حساسیت دارند برای دست زدن به ماهی و ظروف نگهداری آن از دستکش استفاده کنند.

مدیر روابط عمومی دامپزشکی فارس اضافه کرد: شهروندان ماهی گلی شب عید را از مراکز عرضه مجاز بهداشتی و تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند.

وی افزود: مراکز بهداشتی مراکزی هستند که دارای مکان های سرپوشیده  و مجهز به لوازم شست و شو و ضد عفونی مناسب هستند.

رضائی بیان کرد: باید از خرید ماهیان مریض و بی حال و دارای علایم بیماری خودداری شود و ماهیان تلف شده در نخستین فرصت ممکن از آب خارج شوند، همچنین برای ضد عفونی کردن ظرف های نگهداری ماهی، می توان از نمک طعام با غلظت سه درصد و یا پرمنگنات سدیم، پرکلرین و بتادین استفاده کرد.

مسئول روابط عمومی اداره کل دامپزشکی فارس به شهروندان توصیه کرد که در صورت استفاده از آب آشامیدنی شهری برای تعویض آب ماهی، آب شهری را دست کم 12 ساعت در هوای آزاد قرار دهند تا کلر موجود در آب از بین برود و سپس آب ماهیان را عوض کنند و آب کثیف ظرف ماهی را در چاه فاضلاب تخلیه و از ریختن آن در معابر عمومی و باغچه خودداری کنند.

وی ادامه داد: شهروندان در صورتی که تمایلی به نگهداری ماهی پس از تعطیلات نوروز را ندارند، باید از رها کردن ماهی ها در منابع آبی امتناع کرده و از مکان های مشخص شده توسط شهرداری استفاده کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار