مربی گلیم و فرش فنی و حرفه ای بوانات گفت: طی امسال بیش از 100 بانوی خانه دار بواناتی در کلاسهای آموزش فرش و گلیم شرکت کرده اند.
کد خبر: ۳۹۴۱۶۱
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۱ 13 March 2017
تابناک فارس به نقل از حرف رسا:تولید صنایع دستی و خصوصا فرش و گلیم سابقه ای بس طولانی از حضور و فعالیت اقتصادی بانوان هنرمند ایران زمین و خصوصا بانوان شهرستان بوانات دارد و طی سالیان نه چندان دور بانوان هنرمند بواناتی با دستان پرتوان خود به خلق آثار فرش دستباف و گلیم جهت پوشش محل سکونت و کمک به اقتصاد خانواده می کرده اند.

اما بافت فرش و گلیم دست باف با حضور تکنولوژی و فرشهای ماشینی و ارزان تر بودن آن کمرنگ و کمرنگ تر شده تا جایی که بانوان خانه دار دل به کارهایی چنین با دستمزد کم نمی دهند اما مرکز فنی و حرفه ای 9 دی شهرستان بوانات با بکار گیری مربیان مجرب و بومی شهرستان اقدام به احیای این هنرهای دستی شده است.

سرکار خانم اسفندیاری مربی فرش و گلیم مرکز فنی و حرفه ای 9 دی شهرستان بوانات ضمن اعلام این خبر به خبرنگار ما گفت: چند سالی است که فنی و حرفه ای شهرستان بوانات اقدام به برگزاری کلاسهای آموزشی صنایع دستی و فرش و گلیم کرده که طی سال 95 و در راستای شعار سال و تحقق اقتصاد مقاومتی بیش از 100 بانوی بواناتی در این کلاسها شرکت کرده و آموزش دیده اند.

وی افزود: تمام هزینه های دار قالی، رنگ و ابزار بافت فرش و گلیم توسط فنی و حرفه ای پرداخت می شود و بانوان علاقمند می توانند در هر دوره از تشکیل این کلاسها تعداد  15 نفر شرکت کنند و از آموزش و تولید گلیم و کیف دستی و صنایه دیگر چون شال و فرش و ... استفاده کنند.

اسفندیاری در ادامه گفت: متاسفانه در مرکز فنی حرفه ای کارگاهی جهت حضور بانوان تعیین نشده و برای تشکیل این کلاسها مجبوریم در حسینیه ها و مساجد حاضر شویم.

در ایندوره از کلاسها که در مسجد شهرک مهر برگزار شد 15 نفر از بانوان این شهرک در کلاسهای آموزش فرش و گلیم و بافت کیف های سنتی شرکت کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار