نایب‌ رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: کسانی که نفت مملکت را برای فروش در اختیار بابک زنجانی قرار دادند مقصر هستند.باید ببینیم چه غلطی کرده‌ایم که امروز دانشجو ما را هو می‌کند، در غیراینصورت دانشجو دیوانه نیست که این کار را از روی عمد انجام دهد.وی ادامه داد: بهترین جوانان کشور را جنگ از ما گرفت، کسانی که در گذشت، ایثار و فداکاری اعجوبه بودند و یک عده نیز که در آن سال‌ها از کشور فرار کردند، وقتی جنگ تمام شد، دوباره برگشتند تا قدرت، پول، پست و مقام‌ها را کسب کنند و حالا ما مانده‌ایم با کوله باری از مشکلات که باید آن را حل کنیم.
کد خبر: ۳۹۴۲۰۸
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۴ 13 March 2017
نایب‌ رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: کسانی که نفت مملکت را برای فروش در اختیار بابک زنجانی قرار دادند مقصر هستند.
 
به گزارش تابناک فارس:پزشکیان افزود: نمی‌شود در جامعه‌ای بسیاری از افراد جمعیت بیکار باشند و افرادی با کاری معادل دیگری 100 میلیون تومان بگیرند و دیگران 500 هزار تومان و این بی‌عدالتی و بی‌انصافی قابل‌ استمرار نیست که فردی از بام تا شام جان بکند و درنهایت به‌ اندازه کمترین احتیاجات خود و خانواده‌اش درآمد نداشته باشد و آن دیگری یک ساعت پشت میزی بنشیند و 100 میلیون توان درآمد داشته باشد.

وی تصریح کرد: عدالت گمشده ماست و هنوز در آن گیر داریم که اگر عدالت را محقق ساخته بودیم در پاسخ به برخی وارد درنمی‌ماندیم؛ نمی‌شود در این مملکت به مردم بگوییم پول نداریم اما برای نماینده و وزیر و وکیل بیمه تکمیلی و بهترین حقوق و مزایا و مسکن را فراهم کنیم.

پزشکیان تشریح کرد: مردم در بدترین شرایط اعتراض نمی‌کنند؛ اگر بدانند نداشتن و نبود اعتبار و بودجه برای همه است و مسؤولان بر همان سفره‌ای هستند که آنان نشسته‌اند اما زمانی که مشاهده کنند عده‌ای به‌ راحتی می‌خورند و فرزندانشان بر سرکار هستند و بهترین مزایا و بهداشت و درمان و تفریحات را دارند و آنها گرفتار اولیه‌ترین حقوق خود مانده‌اند مسلم است که صدای نارضایتی مردم بلند می‌شود که اگر اعتراض نکنند جای تعجب است و باید در انسانیت آن جامعه شک کرد.

پزشکیان بیان کرد: اقتصاد صنعت، اقتصاد کشاورزی، اقتصاد هنر، اقتصاد پزشکی، اقتصاد دارو هر کدام یک علم و فوق تخصص کامل هستند، اما افرادی در تمام این موارد نسخه پیچیدند و نتیجه آن وضعیت امروز است.

نایب‌ رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان عنوان کرد: مسئله برجام یک موضوع کاملاً تخصصی و پیچیده است که ابعاد بسیاری دارد و هرکس از یک زاویه نمی‌تواند به نقد این موضوع کلان بپردازد که به عنوان مثال قبل از برجام تحریم‌هایی که بر ما تحریم شده بود باعث می‌شد قطر و عربستان روزانه 400 میلیارد تومان گاز و نفت را از میادین مشترک می‌بردند و عراق هم از میدان آزادگان می‌برد و ما مجبور شده بودیم کشتی کشتی نفت را در اختیار امثال بابک زنجانی قرار دهیم و روزانه یک هزار میلیارد پول از دست دهیم.
 
نایب‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دانشجو نور چشم این کشور است، اضافه کرد: مشکلات کشور را نباید گردن این‌ و آن انداخت و ما خودمان باعث بسیاری از مشکلات شده‌ایم و اینکه امروز نمی‌توانیم برویم در دانشگاه و با دانشجو رودررو حرف بزنیم، ایراد از ما است و باید ببینیم چه غلطی کرده‌ایم که امروز دانشجو ما را هو می‌کند، در غیراینصورت دانشجو دیوانه نیست که این کار را از روی عمد انجام دهد.وی با اشاره به اینکه جوانان دانشجو، جنگ تحمیلی 8 ساله را مدیریت کردند، ادامه داد: بهترین جوانان کشور را جنگ از ما گرفت، کسانی که در گذشت، ایثار و فداکاری اعجوبه بودند و یک عده نیز که در آن سال‌ها از کشور فرار کردند، وقتی جنگ تمام شد، دوباره برگشتند تا قدرت، پول، پست و مقام‌ها را کسب کنند و حالا ما مانده‌ایم با کوله باری از مشکلات که باید آن را حل کنیم.

پزشکیان در ادامه و در پاسخ به سؤال یکی از دانشجویان درباره فسادهای موجود در مملکت، اظهار داشت: اینکه امروز معلوم نیست 800 میلیارد دلار در مملکت کجا رفته است، مقصر خود ما هستیم و به دلیل ضعف‌های حاکمیتی دچار این مشکلات شده‌ایم و نباید آن را به گردن آمریکا یا هر کشور دیگری بیندازیم، آخر مگر ما خواب بودیم که این‌همه اختلاس در کشور روی داد؟ قوه قضائیه کجا بود؟ این گرفتاری‌ها را ما در کشور درست کرده‌ایم نه آمریکا و خودمان نیز باید آن را حل کنیم.

وی در پایان افزود: فقر و بیکاری، رانت، رشوه و فساد در کشور با عملکرد ضعیف ما مسؤولان به وجود آمده و اگر اجازه می‌دادیم تمام افراد حرف‌هایشان را بزنند، این وضعیت مملکت نبود.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۶
از بعد از انقلاب این اتفاق افتاد البته به کمک همین انقلابی های که حق و حسابشان رسید و دهن بستند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۶
درداور تر این که طرف مدعی عضو دفاع مقدسه وقتی ازش می پرسی خمسه خمسه چیه میگه خودم هم در جنگ با ان میجنگیدم و همیشه به کمرم اویزان بود ..میگی دهلاویه کجاست میگه پشت خرمشهر.میگی عملیات والفجر دو کجا بود میگه ایلام .. میگی والفجر دوازده کدام منطقه بود میگه اتفاقا من هم شرکت داشتم ...........حالا شما بگرد دنبال والفجر دوازده........الان هم مدعی انقلابی و جنگ و ..بعد لایه پنهان زندگیش را که میبینی لامصب به غیر از پول به سیب زمینی هم اعتقاد نداره
حالا وقتی با یک ایثارگر واقعی که طرف میشی احساسش . نگاهش . رفتارش ..و صلابتش بوی جبهه میده
جالبه که اطرافمان پره از این ادمای خوب ..اما به علت انکه توقعی ندارند نمی بینیم...و نمی شناسیمشان
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۷
زمانیکه مملکت در دست کسانیست که بجز حرفهای بی سروته چیزی نمیدانند و مفتخور به معنی واقعی هستند انتظاری غبر از این دارید
یک جانباز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۸
جالبه که دیگه بچه های جبهه وجنگ راهم تحویل نمیگیرند؛کسانی که رنج فقر نکشیدند ویا دوتابعیتی هستند دلشان برای ما ملت نمی سوزد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۸
ماشاالله آقای پزشکیان اگه راست بگی ایول
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار