مدیرکل استاندارد فارس گفت: از دهم اسفندماه سال جاری بازرسی و نظارت بر مراکز عرضه کالا در این استان افزایش یافته و این روند تا پایان ایام نوروز ادامه خواهد یافت.
کد خبر: ۳۹۶۱۴۷
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷ 17 March 2017
تابناک فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد فارس:مرتضی رهنما افزود: بازرسان این اداره بصورت ویژه و مستمر بر مراکز عرضه فیلترهای روغن،تعویض روغنی،قنادی ها و فروشگاه های بزرگ بازرسی و نظارت می کنند.
 
وی ادامه داد: لبنیات عرضه شده از جمله شیر، دوغ و ماست در فروشگاه های بزرگ باید در شرایط خاص بهداشتی و مناسب نگهداری شوند و علاوه بر این باید تاریخ تولید و انقضا نیز داشته باشند.
 
مدیرکل استاندارد فارس ادامه داد: باید بر روی تمام آب معدنی ها نیزنشان استاندارد ،نشانی دقیق محل تولید درج شده باشد و در شرایط مناسب و قابل قبول و بدور از نور خورشید انبارشوند.
 
این مقام مسئول گفت: نوشیدنی ها خصوصا آب معدنی اگر نشان استاندارد نیز داشته باشند نباید در معرض نور مستقیم آفتاب قرار داده شده باشند چرا که سلامت مردم را به خطر می اندازند.
 
وی بیان کرد:تمام قنادی ها باید در تهیه و توزیع شیرینی از شکر،روغن ، آرد و جعبه استاندارد استفاده کنند چون مستقیما با سلامت جامعه ارتباط دارد.
 
رهنما گفت:‌مردم از کالایی استفاده کنند که نشان استاندارد داشته باشد و اگر قصد دارند از اصالت کالایی مطمئن شوند کد 10 رقمی زیر علامت استاندارد را به سامانه پیامکی 10001517ارسال کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار