مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری فارس از ثبت‌نام بیش از 4300 داوطلب عضویت در شوراهای شهر و روستا و عشایری در سراسر این استان خبر داد.
کد خبر: ۳۹۷۸۱۴
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۵ 22 March 2017
تابناک فارس به نقل از ایسنا:سید یحیی هاشمی چهارشنبه 2 فروردین در جمع خبرنگاران گفت: تاكنون ٨١٣ نفر در ١٠٢ شهر استان فارس برای نامزدی انتخابات شوراها ثبت‌نام كرده‌اند كه به جز كلانشهر شيراز كه به ١٣ عضو نياز دارد، تعداد اعضای شورا در ١٠ شهر ٧ نفره خواهد بود.

وی گفت: ٩٣ نفر از کسانیکه ثبت‌نام کرده‌اند یا هم‌اینک عضو شورا هستند یا سابقه حضور در شوراها را در کارنامه دارند.

هاشمی اضافه کرد: در بيش از دو هزار و ٣٠٠ منطقه روستايي و ١٥٠ تيره عشايري فارس نياز به تشكيل شورا داريم كه در اين مدت ٣٥٤٣ نفر برای داوطلبی در شوراهای این مناطق ثبت نام كرده‌اند.

وی گفت: با هدف فراهم کردن تسهیلات برای ثبت‌نام کاندیداها، زمان ثبت‌نام در هر روز از 7 و 30 دقیقه صبح تا 20 شب خواهد بود.

مديركل دفتر سياسي و انتخابات استانداري فارس همچنین گفت: فرآيند اجرايي تشكيل هيئت‌هاي نظارت در استان فارس از ٢٥ اسفند آغاز شده و تا ٢٩ اسفند ادامه داشت و در اين مدت ١١٣ هيىت تشكيل شد.

هاشمی تصریح کرد: اگر احزاب قصد تشکیل ائتلاف را دارند تنها در زمان قانونی امکان انجام تبلیغات مجاز را خواهد داشت؛ تبلیغات پيش هنگام انتخاباتی توسط هيئت‌هاي نظارت و بازرسي، كميته حقوقي و ستاد رسيدگي به جرائم و تخلفات انتخاباتي دادگستري فارس رصد می‌شود.

معاون سياسي اجتماعي فرمانداري شيراز نیز گفت: تاكنون ٥٠٤ نفر ثبت‌نام كرده‌اند که 310 نفر از آنان برای نمایندگی شوراهای شهر متقاضی هستند.

علی سعیدی گفت: ١٩٠ از داوطلبانی که تاکنون اقدام به ثبت‌نام کرده‌اند، قصد نمایندگی شوراهای روستاها را دارند و 4 نفر نیز برای عضویت در شوراهای تیره‌های عشایری ثبت‌نام کرده‌اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار