اعزام 12 تيم به ليگ‌هاي كشور، برگزاري 15 اردوي استعداديابي، 9 دوره مسابقات استاني و 21 اعزام به پيكارهاي كشوري از جمله بخش‌هاي مهم عملكرد كاراته قم در سال 1395 به شمار مي‌روند.
کد خبر: ۳۹۹۸۶۶
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۳:۴۴ 29 March 2017
به گزارش تابناک قم، کاراته قم بعد از اینکه ارزیابی شاخص‌های ده‌گانه ارزشیابی از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان قم عنوان برترین هیأت‌‌‌ ورزشی قم را در سال 94 به خود اختصاص داد، با تداوم همین روند در سال 1395 نیز یکی از هیات‌های موفق ورزش قم بود.

تجلیل از باشگاه‌ها و مدیران موفق کاراته قم

قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته توسط بخش‌های مختلف در زمینه توسعه کاراته قم به منظور ایجاد انگیزه و دلگرمی برای کار و تلاش بیشتر یکی از اقدامات مثبت هیأت‌‌‌ کاراته قم در سال 1395 بود و بر این اساس اتفاقات مثبتی در این سال برای رشته مورد علاقه قمی‌ها رخ داد.

در فروردین ماه سال 1395 از مدیران باشگاه‌های انقلاب، پولاد، کیهان، استقلال، آوای‌رزم و ولی‌عصر به عنوان باشگاه‌های فعال و نمونه کاراته قم تجلیل شد، ضمن اینکه در اردیبهشت ماه قهرمان مسابقات بین‌المللی ارمنستان، قهرمانان باشگاه مقاومت، قهرمانان مسابقات کشوری سبک‌های آزاد و مربی باشگاه استقلال مورد تجلیل قرار گرفتند.

در خرداد ماه از مربیان و قهرمانان مسابقات کشوری و محسنی دارنده مدال طلا در مسابقات بین‌المللی تایلند تجلیل شدند، ضمن اینکه در مهر ماه داوران قمی موفق در کسب مدرک آسیایی و در آبان‌ماه امیر مهدی‌زاده در بازگشت از پیکارهای جهانی 2016 مورد استقبال قرار گرفتند.

تجلیل از قهرمان جهان و سه داور آسیایی با حضور 300 نفر شرکت کننده در فرهنگ‌سرای جوان قم، استقبال از قهرمانان آسیایی کاراته قم یعنی مرتضی نعمتی و حمیدرضا نجاتی، تجلیل از مدیر و هنرجویان باشگاه ایثار، تجلیل از مربی و مدیر باشگاه سپند و قدردانی از مربی و هنرجویان باشگاه مریم در ماه‌های پایانی سال انجام شد.

حضور 12 تیم قمی در لیگ‌های سال 95 کاراته ایران

در سال 1395 نمایندگان زیادی از قم در مسابقات لیگ‌های کاراته باشگاه‌های کشور به میدان رفتند، به طوری که در لیگ رده سنی نونهالان بخش کاتا باشگاه‌های کارن (الف)، کارن (ب) ، شهید زین‌الدین (الف) و شهید زین‌الدین (ب) با ترکیبی از استعدادهای این رده سنی و این رشته به میدان رفتند.

همچنین در کاتای رده سنی نونهالان بخش دختران باشگاه‌های ایثار (الف و ایثار (ب) به نمایندگی از قم با حریفان رقابت کردند، ضمن اینکه در بخش کومیته لیگ جوانه‌های پسران ایران تیم‌های شهدای قم و پاس، در کومیته جوانه‌های لیگ دختران ایران تیم ایثار، در لیگ آینده‌سازان تیم پاس، در لیگ آینده‌سازان دختران تیم ایثار و در لیگ برتر باشگاه شهدای قم برابر حریفان صف‌آرایی کردند.

برگزاری 9 دوره رقابت‌های لیگ کاراته باشگاه‌ها در قم

لیگ‌های استانی نیز در سال 1395 در کاراته قم رونق داشت و به طوری که در اردیبهشت ماه اختتامیه نخستین دوره لیگ سبک‌های آزاد قم برگزار شد، ضمن اینکه در مهر ماه دومین دوره لیگ استانی رده سنی بزرگسالان سبک‌های آزاد، نخستین دوره لیگ استانی رده سنی نوجوانان سبک‌های آزاد و نخستین دوره لیگ استانی رده سنی جوانان سبک‌های این رشته راه‌اندازی شد.

در بهمن ماه نیز استارت برگزاری نخستین دوره لیگ استانی دختران رده سنی نوجوانان، لیگ استانی دختران رده سنی جوانان زده شد و چهره‌های آینده‌دار و مستعد کاراته بخش دختران و بانوان قم برای کسب عناوین برتر در خانه کاراته برابر یکدیگر به میدان رفتند.

اجرای 9 دوره آموزشی ویژه نیروی انسانی کاراته قم

تلاش برای ارتقاء دانش نیروی انسانی فعال در کاراته قم یکی از اولویت‌های هیأت‌‌‌ کاراته قم در سال 1395 بود و با برگزاری کلاس‌های آموزشی مختلف این مهم مورد توجه قرار گرفت، به طوری که استارت کار از خرداد ماه با برگزاری استاژ داوری با حضور مدرس فدراسیون کاراته زده شد.

در خرداد ماه کارگاه آموزشی تغذیه در شرایط روزه‌داری با حضور 40 نفر شرکت کننده، در مهر ماه استاژ داوری ، در آبان ماه کارگاه آموزشی حقوق ورزشی با حضور 25 نفر شرکت کننده، در دی‌ماه استاژ و دوره ارتقاء داوری سبک‌های آزاد، در تیر ماه مربیگری درجه دو بخش بانوان، در دی‌ماه استاژ و ارتقاء داوری آقایان و بانوان و در اسفند ماه مرحله دوم کارگاه آموزشی حقوق ورزشی با حضور30  شرکت کننده به انجام رسید.

21 اعزام تیمی کاراته قم به مسابقات کشوری 95

چندین اعزام از سوی هیأت‌‌‌ کاراته استان قم در سال 1395 به رقابت‌های کشوری انجام شد، نخستین اعزام در اردیبهشت ماه در هر دو بخش آقایان و بانوان به پیکارهای کشوری کومیته بزرگسالان در تهران بود و سپس اعزام ورزشکاران به مسابقات کشوری کاتا در همین رده سنی انجام شد.

در خرداد ماه اعزام ورزشکاران به مسابقات کشوری کاتا بزرگسالان در بخش بانوان، در ماه‌های تیر و مرداد نیز اعزام تیم‌های نوجوانان و جوانان کومیته به مسابقات کشوری در تهران، اعزام تیم امید کومیته و اعزام تیم‌های نوجوانان، جوانان و امید دختران و پسران به مسابقات کشوری کاتا صورت گرفت.

بعد از اعزام‌های مرداد ماه سال 1395، در بهمن ماه همین سال تیم رده سنی بزرگسالان استان قم در مسابقات انتخابی تیم ملی کاراته بانوان ایران در تهران روی تاتامی حاضر شد و سپس نوبت به رقابت تیم بزرگسالان بخش مردان در این انتخابی به میزبانی رشت رسید.

اجرای 9 برنامه‌ متنوع فرهنگی در سال 95

هیأت‌‌‌ کاراته استان قم در بخش فرهنگی نیز فعالیت‌های متعددی در سال 95 داشت، برنامه‌های که از مرداد ماه با حضور تعداد 30 نفر از کاراته‌کاهای این هیأت‌‌‌ در مراسم خطبه‌خوانی حرم حضرت معصومه(س) آغاز شد و البته در ماه مبارک رمضان همانند سال‌های قبل محفل انس با قرآن در باشگاه افق طلایی شکل گرفت.

محفل انس با قرآن در باشگاه‌های مقاومت و قدس نوین، حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس، اقامه نماز در مسابقات حین برگزاری استانی و کشوری، حضور در مراسم احیا شب قدر با حضور 300 نفر شرکت کننده در خانه کاراته، برگزاری همایش بزرگ نشاط و سلامتی  در مجموعه ورزشی دانشگاه علوم پزشکی و حضور در راهپیمایی 22 بهمن ماه از جمله برنامه‌های فرهنگی این هیأت‌‌‌ در سال قبل بود.

برگزاری 31 رقابت استانی کاراته در قم

هیأت‌‌‌ کاراته استان قم در برگزاری مسابقات استانی شامل لیگ و قهرمانی این رشته که همواره مورد تاکید اداره کل ورزش و جوانان استان قم یکی از هیات‌های پیشرو بود و آغاز این رقابت‌ها از قهرمانی رده سنی خردسالان در اردیبهشت ماه سال 1395 در خانه کاراته همراه بود.

در همین ماه رقابت‌های قهرمانی نونهالان قم نیز به انجام رسید و سپس کاراته‌کاهای شرکت کنندگان در مسابقات انتخابی تیم‌های اعزامی به لیگ‌های نونهالان، نوجوانان و جوانان دختر به رقابت پرداختند، ضمن اینکه پیکارهای جام رمضان نوجوانان دختر، جام رمضان جوانان و امید دختر نیز در تیر ماه به انجام رسید.

در تیر ماه خانه کاراته قم پذیرای شرکت کنندگان در مسابقات قهرمانی سبک‌های آزاد خردسالان، نونهالان و نوجوانان بود، ضمن اینکه در مرداد ماه رقابت‌های قهرمانی استان در سبک کیوکوشین ماتسویی در تمام رده‌های سنی به انجام رسید و در مهر ماه نیز کاراته‌کاهای حاضر در مسابقات استانی تمام رده‌های سنی سبک‌های آزاد بانوان در دو بخش کاتا و کومیته برابر یکدیگر به میدان رفتند.

رقابت کاراته‌کاهای قم در 5 دوره سبک‌های آزاد

برگزاری مسابقات قهرمانی خردسالان و نونهالان پسر و پیکارهای نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان بانوان کاتا و کومیته، مسابقات قهرمانی استان در سبک کیوکوشین ماتسویی تمام رده‌های سنی و مسابقات قهرمانی قم در آذر ماه سال 1395 انجام پذیرفت.

در همین ماه مسابقات قهرمانی نوجوانان، جوانان و امید پسران قم به انجام رسید و در بهمن ماه قمی‌ها در کاتا و کومیته مسابقات سبک‌های آزاد نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان دختران و رده سنی بزرگسالان بخش مردان برای کسب عناوین برتر به روی تاتامی رفتند، مسابقات قهرمانی استان در رده سنی نوجوانان، جوانان و امید و پیکارهای قهرمانی کاراته بخش مرکزی در شهر قنوات نیز در بهمن ماه انجام شد.

برگزاری 15 اردوی استعدادیابی کاراته در قم

هیأت‌‌‌ کاراته استان قم در بخش استعدادیابی نیز اقدام به برگزاری اردوهای مختلف در سال 95 کرد، اردوهای متعدد که به منظور شناسایی نخبه‌های این رشته از فروردین تا پایان سال انجام شد و شاخص‌ترین اردوها در بخش کومیته زیر نظر غلامرضا دباغیان سرمربی اسبق تیم ملی، اردوی تیم کاتا زیر نظر استاد سلطانی، اردوی تیم کومیته زیر نظر علیرضا کتیرایی قهرمان مطرح و سرشناس کاراته قم انجام پذیرفت.

هم‌اندیشی برای توسعه کاراته قم

برگزاری جلسات متعدد به منظور هم‌فکری برای حرکت سریع‌تر در مسیر رشد و تحول کاراته قم از جمله نقاط قوت هیأت‌‌‌ کاراته قم است که استارت آن از فروردین ماه با جلسه هم‌اندیشی بانوان و جلسه هم‌اندیشی سبک‌های آزاد زده شد و سپس در آبان ماه برای دومین بار جلسه هم‌اندیشی بانوان شکل گرفت.

برگزاری جلسات ماهیانه اعضای هیأت‌‌‌ رئیسه کاراته قم همراه با کادر اجرایی هیأت‌‌‌ و کومیته‌ها با حضور سعید برخوردار به عنوان دبیر هیات، نایب‌رئیسی بخش بانوان با حضور سارا غلامی، امور استعدادیابی با حضور علیرضا کتیرایی، بخش داوران حسن عباس‌زاده، بازرسی حسن قاسمی و بخش فرهنگی با حضور محمدرضا رستمی‌زاده انجام شد.

همچنین در روابط عمومی رضا سپاهی، پزشکی ابوالفضل برخوردار، خزانه‌داری محمد حق‌جانی ، کمیته انضباطی هدیه‌لو، صدور احکام زهره صفایی، امور اجرایی مجید شاکری و ابوالفضل آردین، آموزش محمد محسنی، پژوهش حمیدرضا جلیلی و انفورماتیک سیدمحسن میرقیصری فعالان کاراته قم در سال 95 بودند.

 
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار