رئیس دولت یازدهم؛
تابناک مرکزی: رئیس دولت یازدهم گفت: برجام مثل یک ابر است که می بارد و سرزمین ما را پر آب می کند. اگر باران رحمت برجام نبود آب سنگین صادر نمی شد.
کد خبر: ۴۰۵۰۲۳
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۰ 09 April 2017

به گزارش تابناک مرکزی، حسن روحانی رئیس‌جمهور حسن روحاني صبح امروز در يازدهمين سالروز ملي فناوري هسته‌اي که در محل اجلاس سران برگزار شد طي سخناني اظهار داشت: فناوري هسته‌اي براي کشور ما يک ضرورت است و اينکه رهبر معظم انقلاب همواره بر ادامه اين فناوري تأکيد مي‌کردند، تأکيد و اصراري درست و به حق بوده است.

وي افزود: از طرف ديگر ملت ما که در طول سال‌ها با فرياد، عمل،‌ صبر و استقامتشان مي‌گفتند انرژي هسته‌اي حق مسلم ماست شعار و سخن و آرمان درستي ار دنبال مي‌‌کردند.

رئيس جمهور تأکيد کرد: اين شعار در خيابان توسط هنرمندان ديپلماسي ما به لوزان، ژنو، وين و نيويورک منتقل شد، اين هنرمندي بزرگي است که خواست مردم و شعار مردم در خيابان چگونه به يک لايحه بين‌المللي با ابعاد بسيار دقيق فني و ابعاد ديپلماسي، حقوقي تبديل شود لذا گفتن اينکه انرژي هسته‌اي حق مسلم ماست از سوي يک ملت بسيار مهم است اما در کنار حضور و خواست مردم اين متخصصين هستند که از لحاظ فني بايد به عمل بنشانند و اين حقوقدانان و ديپلمات‌هاي ما هستند که اين حق را در مجامع ملي و بين‌المللي بايد به کرسي بنشانند.

رئيس‌جمهور با بيان اينکه مديريت انقلابي و جهادي جوانان زمينه‌ساز دستاوردهاي هسته‌اي شد، گفت: جهاني شدن صنعت هسته‌اي بارش نتايج برجام است.

روحاني ادامه داد: اگر ايستادگي ملت ايران نبود اين کارها شدني نبود همچنين اگر رهنمودهاي مقام معظم رهبري نبود و اگر هنرمندي ديپلمات‌هاي ارزشي ما در رأس آن آقاي ظريف و همچنين اگر تلاش و زحمت انديشمندان و دانشمندان هسته‌اي ما و در رأس آن آقاي صالحي نبود اين کارها شدني نبود، خيلي‌هاي ديگر زحمت کشيدند براي اينکه اين پرونده ما را و حقانيت ملت ايران را به اثبات برسانند که از جمله آن مي‌توان به وزارت دفاع،‌ بانک مرکزي، وزارت اقتصاد،‌وزارت نفت و ... اشاره داشت که اينها در قدم‌هايي برجام را ساختند.

وي تأکيد کرد: برجام يک ابر است، اگر بخواهد باران ببارد و اين ابر سرزمين ما را پر از آب کند، اين درخت‌هاي سرو و بلند و جنگل‌ها و مراتع است که ابر را وادار به باران مي‌‌کند، اگر اين سبزه و گل و درخت نباشد و کوير باشد ابر نمي‌بارد، بارش اين ابر با اين گل‌ها (مذاکره‌کنندگان هسته‌اي) بود. در بخش‌هاي مختلف همه آمدند و از ابر برجام استفاده کردند.

رئيس جمهور، اضافه کرد: در اين ميان برخي گفتند صداي رعد و برق برجام را نشنيديم که اينها مربوط به چيز ديگري است، اکنون که شما بارانش را مي‌بينيد و حالا رعد و برقش آن بالا بود، شما ممکن است خواب بوده‌ايد ولي به هر حال امروز بارانش را که مي‌بينيد بر اين مردم نازل شده است، شما مي‌بينيد بسياري از پروژه‌هايي که امروز افتتاح شد برخي از اين پروژه‌هاي مهم با همکاري شرکت‌ها و کشورهاي خارجي به ثمر نشست و اين يعني همان باران برجام، بسياري از آنچه که ما امروز در فناوري هسته‌اي توليد مي‌کنيم در بازار تجاري عرضه مي‌کنيم و تجاري شدن صنعت هسته‌اي ما به باران رحمت برجام بوده است.

رئيس جمهور ادامه داد: اگر اين باران رحمت نبود آب سنگين صادر نمي‌شد که امروز يکي از متخصصين براي بنده توضيح مي‌داد که ويژگي اين آب سنگين ما برابر آب سنگيني که ديگران توليد مي‌کنند از لحاظ کولوس چه ويژگي دارد که برخي مايلند اين را از ما بخرند، آب سنگين ما صادر شد و دنيا آب سنگين ما را ديد و استفاده کرد، در اولين قدم هم آب سنگين ما را به آمريکا و روسيه دو قدرت بزرگ جهاني فروختيم و امروز قادريم کيک زرد را وارد کنيم. اين مسأله را سازمان انرژي اتمي بهتر لمس مي‌کند، اين کار يعني چه، کيک زردي که از روز اول پيروزي انقلاب تا سال گذشته يک گرم وارد نشده بود و همه مربوط به قبل انقلاب بود و اينکه ما 360 تن کيک زرد سال گذشته وارد اين کشور شده به معناي آن است که ما در بازار تجاري دنيا وارد معاملات صنعت هسته‌اي شده‌ايم يعني هم مي‌فروشيم و هم مي‌خريم و نه تنها کيک زرد بلکه در مسأله راديو داروها که بازديد داشتيم آنجا ديديم که به ده ها کشور دنيا راديو داروهاي ما صادر مي‌شود و بسياري از صنايع ما اين چنين بوده و در حال صادر شدن است.

روحاني، بيان کرد: بنده مي‌خواهم در اينجا نتيجه‌اي بگيرم و به شما و ملت ايران بگويم که هر کجا ما با هم بوديم پيروز شديم، ما مي‌توانيم و اين شعار درست است زيرا اگر با هم باشيم، ما اگر در کنار هم اختلافات را کنار بگذاريم و به تعبير عاميانه اگر با هم بسازيم مي‌توانيم کشورمان را به خوبي بسازيم.

وي، اضافه کرد: ما چرا توانستيم در برابر فشار و تهديد دنيا بايستيم، به خاطر وحدتمان، انسجام‌مان، ايستادگي‌مان، صبرمان و تحمل‌مان بوده است. به قول معروف جا نزديم و عقب‌نشيني نزديم و ايستاديم و از رهبري اطاعت کرديم.

رئيس جمهور با طرح اين سؤال که چرا توانستيم در مذاکرات هسته‌اي پيروز شويم، گفت: اين پيروزي به خاطر انسجام‌مان و حمايت ملتمان بود زيرا اگر حمايت مردم‌مان نبود اين پيروزي به دست نمي‌آمد. امروز قادريم به پيروزي‌هايي در منطقه، جهان و در داخل کشور برسيم باز هم با وحدت و انسجام و يکپارچگي. دنياي امروز متأسفانه دنياي قانون نيست، اگر دنياي امروز دنياي قانون بود و اگر راست مي‌گفتند و استانداردهاي دوگانه نداشتند و اگر قانون بين‌الملل مخصوص ضعيفان نبود و اگر همه از قوانين تبعيت مي‌کردند کارمان آسان‌تر بود.

روحاني، خاطرنشان کرد: چطور در دنياي امروز بدون مجوز سازمان ملل و بدون تشکيل شوراي امنيت سازمان ملل حتي بدون مصوبه کنگره آمريکا، رئيس جمهور آمريکا به خودش حق مي‌دهد که به يک کشور مستقل در منطقه حساس خاورميانه از ناوگان دريايي خودش به يک فرودگاه داخلي الشعيرات موشک پرتاب کند، با چه حقي و با چه منطقي؟، مگر کسي در دنيا اختيار رهبري دنيا را به آمريکا سپرده است؟

وي افزود: مگر کسي در دنيا آمريکا را به عنوان پليس جهاني برگزيده است؟ مگر رئيس جمهور آمريکا به عنوان محکمه بين‌المللي و دادستان محکمه بين‌المللي است؟ به چه حقي اين کار انجام مي‌گيرد، معلوم است دنياي امروز دنياي قانون و مقررات نيست و از آن بدتر کشورهايي هستند متأسفانه از منطقه خودمان که براي تجاوز آمريکا، آمريکا را تشويق مي‌کند و براي او کف مي‌زنند، نوبت شما هم مي‌رسد چرا عجله مي‌کنيد؟ چرا متجاوز را تشويق مي‌کنيد؟ چرا ظالم را تشويق مي‌کنيد و بي‌قانوني را تأييد مي‌کنيد؟ به چه مناسبت؟.

رئيس جمهور تأکيد کرد: شما ديديد تروريست‌ها چقدر خوشحالي کردند همچنين شما ديديد گروهک‌هاي تروريستي که با چاقو و خنجر سر مردم و بچه‌ها را مي‌بريدند و مي‌برند و انسان‌ها را در قفس زنده زنده سوزاندند، اينها امروز خوشحالند به خاطر جنايت آمريکا در سوريه لذا ما امروز بايد متحدتر باشيد.

روحاني ادامه داد: ملت ايران و اين ملت بزرگ و فهيم بايد در سايه انتخابات پيش‌رويش قدرت اين کشور را به رخ جهانيان بکشد.

وي، گفت: ما نبايد رو در روي يکديگر بايستيم، ما يک هدف واحد داريم، هدف ما در انتخابات تبلور مردم‌سالاري ديني است، ما مي‌خواهيم يکبار ديگر جمهوريت را به منصه ظهور برسانيم.

روحاني يادآور شد: ما مي‌خواهيم اسلاميت را پاي صندوق آرا ببينيم، ما مي‌خواهيم اخلاق اسلامي را که ماه رجب، شعبان و رمضان که ماه اخلاق است کجا هستند آنهايي که بايد ماه رجب را گرامي بدارند، نبايد بگذاريم در کشور انتخاباتي شبيه انتخابات آمريکا را شاهد باشيم، اينجا سرزمين اسلامي، پيامبر (ص) و اميرالمؤمنين (ع) است، رقابت آزاد بسيار عالي است، وجود کانديداهاي مختلف در همه انتخابات‌ها بسيار زيبا است، مشارکت حداکثري آرزوي همه ما توأم با قانون است همانطور که رهبري فرمودند مُرّ قانون، لذا ما بايد در اين کشور مُرّ قانون را در کشور شاهد باشيم.

رئيس جمهور، گفت: اگر توانستيم به افتخاراتي برسيم در سايه ايستادگي، وحدت، انسجام و اخلاق اسلامي بوده است، امروز هم مي‌خواهيم در سايه قانون، اخلاق، انسجام و وحدت يک انتخابات عظيم با مشارکت حداکثري با صف‌هاي طولاني پاي صندوق آرا برگزار کنيم و اين انتخابات را به نمايش در برابر چشم‌هاي جهان قرار دهيم و يکبار ديگر اخلاق ملت ايران، فهم و درک سياسي و انسجام ملت ايران را در برابر جهانيان به نمايش بگذاريم.

وي، بيان کرد: ما بايد در همه زمينه‌ها داوطلب ايستادگي، ايثار و فداکاري باشيم، شهيدان، ايثارگران و ملت ما همين راه را برگزيدند و قطعاً در اين مسير ما پيروز نهايي خواهيم بود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار