معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن فارس از آغاز پرداخت تسهیلات تعمیر و بازسازی واحد های مسکونی خسارت دیده در سیل اواخر سال گذشته در استان فارس خبر داد.
کد خبر: ۴۰۵۵۵۸
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۴ 10 April 2017
تابناک فارس به نقل از ایسنا :فرج‌الله نصیری دوشنبه 21 فروردین به خبرنگاران گفت: تسهیلات مورد نظر برای واحدهای مسکونی روستایی و شهرهای کوچک خسارت دیده 20 میلیون تومان پیش‌بینی شده است.

او با بیان اینکه اعتبارات لازم برای پرداخت تسهیلات به صاحبان واحدهای مسکونی خسارت دیده در شهرهای با جمعیت 25 هزار نفر نیز در آینده تامین خواهد شد، گفت: برخی از واحدهای مسکونی در 15 شهرستان صدمه دیده از سیل اواخر سال گذشته کاملا تخریب شده و بعضی نیز قابلیت تعمیر و نوسازی را دارد.

نصیری یادآور شد: در بعضی واحدهای مسکونی نیز سازه سالم است اما الحاقات ساختمان آسیب دیده و نیازمند تعمیر است.

او با بیان اینکه در مجموع اهالی 59 شهر و 778 روستا براثر سیلاب‌های سال گذشته خسارت دیدند، گفت: هزار و 639 واحد ساختمانی شهری و پنج هزار و 674 واحد ساختمانی روستایی در سیلاب‌ها دچار خسارت کلی شدند و  باید از نو احداث شوند .

نصیری ادامه داد: بر اساس کارشناسی‌های انجام شده 10 هزار و 216 واحد مسکونی شهری و 14 هزار و 311 واحد مسکونی روستایی به دلیل استفاده از مصالح خشت و گل و سنگ، شرایط ناایمنی دارند و احتمال تخریب آنها نیز وجود دارد.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن فارس  خاطر نشان کرد : با در نظر گرفتن اولویت نسبت به درجه و میزان خسارت‌ها برای واحدهای تخریب شده و واحدهای نیازمند تعمیر، تسهیلات پیش‌بینی شده و پرداخت می‌شود.

نصیری با یادآوری اینکه خسارت‌های ناشی از بارندگی‌های سال گذشته در 15 شهرستان استان فارس ارزیابی شده است، گفت: تسهیلات برای جبران خسارت‌های سیلاب به واحدهای مسکونی شهری و روستایی شهرستان‌های لارستان، فراشبند، فسا، داراب، رستم، فیروزآباد، قیر و کارزین، زرین دشت، جهرم، لامرد، مهر، خنج، استهبان، نی‌ریز  و گراش تعلق خواهد گرفت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار