کد خبر: ۴۰۶۳۲
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۸ 29 May 2015
اجرای طرح اوقات فراغت با عنوان آسمانی ها ، در هزار و 150 کانون فرهنگی هنری کانون فرهنگی هنری مساجد استان فارس آغاز شد.
به گفته مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد فارس : همزمان با فرارسیدن اوقات فراغت ، برنامه های متنوعی در 9 موضوع قرآنی، فرهنگی، هنری، آموزشی، اعتقادی، ادبی، ورزشی، علمی و اردویی برای نوجوانان و جوانان و دیگر علاقه مندان تدارک دیده شده است . حجت الاسلام غلامحسین نیازی می افزاید : از هزار و 150 کانون فرهنگی و هنری درمساجد استان 660 کانون در مساجد شهری و 490 کانون در مساجد روستایی فعال هستند.
وی می گوید : نام نویسی از علاقمندان به شرکت در برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس آغاز شده است و مراسم افتتاحیه آن دهه آخر خرداد ماه برگزار می شود.
به گفته نیازی ستاد اوقات فراغت دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس همانند سالهای گذشته فعالیت خود را برای اجرای برنامه های اوقات فراغت با عنوان طرح آسمانی ها  از ابتدای امسال آغاز کرده است.
مدیر روابط عمومی دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد فارس هم می افزاید : برای برنامه ریزی و اجرای هر چه بهتر برنامه های اوقات فراغت ، در کانون های زیر پوشش جلسه هایی برگزار شده است.
مرضیه خداجو می گوید: هماهنگی های لازم با دیگر نهاد های استان برای بازدید از مکان های تاریخی و گردشگری و استفاده از سینما ها، استخر ها و ورزشگاه های شیراز با تخفیف ویژه صورت گرفته است .
کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در مناسبت های ملی و مذهبی از جمله ولادت ها، شهادت ها و اعیاد مذهبی برنامه های متنوعی اجرا می کند که با استقبال مردم همراه است.
با توجه به اینکه ماه های شعبان و رمضان در فصل تابستان قرار گرفته است، در این ایام برنامه های متنوعی از جمله طرح قرآنی 1449 ، ختم و جزء خوانی قرآن کریم و برپایی مراسم جشن اعیاد و ولادت های ائمه (ع) اجرا می شود.
در این کانون ها گفتمان ها و نشست های علمی، جلسه های پاسخگویی به شبهات مذهبی و دینی، اردو های درون و برون استانی، مسابقه های ورزشی و کتابخوانی ، کلاس های آموزشی در رشته های مختلف علمی و هنری در 2 بخش خواهران و برادران در اجرا می شوند.
در استان فارس37 کانون تخصصی و 76 خانه نور فعال هستند.
به گفته وی ، این کانون ها برنامه های اوقات فراغت را در رشته های تخصصی از جمله قرآن، نماز، پژوهش، هنرهای تجسمی، مشاوره، ورزش، هنرهای نمایشی و سرود برگزار خواهند کرد.
بیش از 400 کتابخانه باز و مخزنی مساجد استان فارس نیز برنامه های متنوعی برای اعضا کانون و کتابخانه ها و همچنین گروههای مختلف مردم اجرا خواهند کرد که استفاده از فضای مطالعه و شرکت در مسابقه کتابخوانی از آن جمله است.
مساجد فارس هم اکنون 43 کانون فرهنگی و هنری ویژه مصلی در استان و 286 کتابخانه کانون های فرهنگی هنری هم در مساجد فارس برای علاقه مندان برنامه های فرهنگی و هنری اجرا می کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار