فرمانده نیروی انتظامی فارس از دستگیری باند سارقان منزل و كشف طلاهای مسروقه به ارزش 20 میلیارد ریال در شیراز خبر داد.
کد خبر: ۴۰۶۵۵۳
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۸ 12 April 2017
 سردار احمد علی گودرزی فرمانده نیروی انتظامی فارس امروز گفت: یك باب منزل متعلق به یكی از شهروندان در شیراز مورد دستبرد سارقان واقع شد كه با توجه به حساسیت موضوع و ارزش بالای اموال سرقتی، موضوع به صورت ویژه در دستور كار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفت.
 
وی ادامه داد: گروهی از كاراگاهان اداره عملیات ویژه از صحنه سرقت بازدید و مشخص شد سارقان با استفاده از كلید وارد منزل شده و با دستگاه برش و دیلم اقدام به تخریب سه دستگاه گاوصندوق داخل منزل كرده و محتویات آن ها را كه شامل مقادیری قابل توجهی طلاجات به ارزش تقریبی 20 میلیارد ریال و تعدادی اسناد و مدارك صاحب منزل بوده را به سرقت برده اند.
فرمانده نیروی انتظامی استان فارس تصریح كرد: با اقدامات اطلاعاتی و فنی كاراگاهان مجرب پلیس آگاهی در این راستا سه نفر شناسایی و طی عملیات جداگانه و غافلگیرانه دستگیر و به جرم ارتكابی اقرار كردند.

كشف طلاهای سرقتی 20 میلیاردی

سردار گودرزی گفت: در بازرسی از مخفیگاه این افراد همه اموال مسروقه شامل چندین جلد سند منزل، خودرو و مدارك شناسایی، تعداد چهار دستگاه گوشی موبایل، طلا و جواهرات گران قیمت شامل تعداد 10 سرویس طلا، برلیان و الماس، 28 حلقه انگشتر، 11 حلقه دستبند تك پوش و النگو، 10رشته زنجیر و گردنبند، 10جفت گوشواره و 5 عدد مدال و پلاك طلا كشف شد.
 
وی ادامه داد: در یك پرونده دیگر نیز مأموران پلیس آگاهی دو نفر سارق منزل را شناسایی و دستگیر و اموال به سرقت رفته شامل دو كیلو گرم طلا، چهار دستگاه ال ای دی، ‌16 عدد ساعت مچی، تعدادی فرش های دست بافت و مقداری وسائل دیگر به ارزش تقریبی دو میلیارد ریال كشف كردند.
كشف طلاهای سرقتی 20 میلیاردی
 
این مقام انتظامی با هشدار به شهروندان در خصوص نگهداری نکردن مقادیر زیاد طلا بخصوص اموال با ارزش در منزل، گفت: توصیه می شود شهروندان در زمان مسافرت حتما آن ها را در صندوق امانات نگهداری و در حد امكان منزل را مجهز به دوربین های مدار بسته كنند.
 
سردار گودرزی دستگیری اعضای باند سارقان اماكن و كشف 30 فقره سرقت، دستگیری اعضای باند سارقان منزل و کشف 10 فقره سرقت، دستگیری سارق و کشف 42 فقره کیف قاپی، دستگیری سارق و کشف 60 فقره سرقت درون خودرو، كشف دو فقره قتل و انهدام سه باند كلاهبرداری را از دیگر اقدامات مهم پلیس آگاهی استان در سال جدید عنوان كرد.

فرمانده نیروی انتظامی استان فارس با اشاره به آمار كشفیات مواد مخدر استان از ابتدای امسال تاكنون، اظهار کرد: در این مدت بیش از 2 تن و 100 كیلوگرم انواع مواد مخدر كشف و تعداد یك هزار و 197 نفر متهم دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شدند.
كشف طلاهای سرقتی 20 میلیاردی
 
سردار گودرزی افزود: در حوزه مبارزه با قاچاق كالا از ابتدای امسال تاكنون 130 دستگاه خودرو در این راستا توقیف و حدود 25 میلیارد ریال كالای قاچاق كشف شده است؛ همچنین در این خصوص 112 فقره پرونده تشكیل و 225 نفر متهم دستگیر شده اند.

وی به دستگیری یك كلاهبردار آگهی دهنده پرداخت تسهیلات بانكی در سایت اشاره كرد و افزود: در پی وصول چندین فقره مرجوعه قضائی مبنی بر كلاهبرداری اینترنتی، بررسی های لازم انجام و مشخص شد فردی با جعل عنوان و به نام یك شركت جعلی اقدام به درج آگهی در سایت تحت عنوان پرداخت تسهیلات بانكی با سود كم بهره كرده و پس از گرفتن وجه از شكات، دیگر پاسخگو نبوده و متواری شده است.

سردار گودرزی افزود: اقدامات تكمیلی، فنی و اطلاعاتی لازم انجام و متهم در شیراز دستگیر شد؛ تاكنون بیش از 50 نفر از شكات شناسایی و متهم نیز به همراه پرونده به دادسرا اعزام شد.

فرمانده نیروی انتظامی فارس به اقدامات پلیس فارس در ایام تعطیلات نوروز اشاره كرد و گفت: با تمهیدات ویژه ای كه با همكاری سایر نهادهای مربوطه انجام گرفت، تلفات جاده ای در این ایام 48 درصد كاهش و كشفیات سرقت 88 درصد افزایش داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار