معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) از راه‌اندازی ستاد بزرگداشت سالروز شهادت حضرت شاهچراغ (ع) در شیراز با حضور 21 سازمان خبر داد.
کد خبر: ۴۰۶۵۷۰
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۵ 12 April 2017
تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران :حجت الاسلام سلامی با بیان اینکه پیگیری های لازم برای ثبت سالروز بزرگداشت شهادت حضرت شاهچراغ (ع) در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران انجام شده است، گفت: برای برگزاری ویژه برنامه‌های سالروز شهادت حضرت احمد بن موسی (ع) به صورت کشوری در سال آینده برنامه‌ریزی شده است که با ثبت این روز در تقویم رسمی کشورمان، در برگزاری برنامه‌های این روز در سطح ملی تسریع خواهد شد.
 
سلامی با اشاره به اینکه روز پنجشنبه 24 فروردین ماه مقارن با 15 رجب از ساعت 14 و 30 دقیقه اعمال ام داوود در حرم مطهر برگزار می شود، افزود: از ساعت 16 و 30 دقیقه تا 18 و 30 دقیقه آئین توسل به ائمه اطهار توسط خدام حرم مطهر برگزار می‌شود.
 
وی اجرای برنامه تعزیه در منقبت حضرت شاهچراغ (ع) و رثای شهادت آن امامزاده جلیل‌القدر از ساعت 18 تا 19 و 30 دقیقه را در صحن حضرت فاطمه معصومه(س) را از دیگر برنامه‌های روز پنجشنبه 24 فروردین ماه برشمرد.
 
سلامی با بیان اینکه مراسم پرفیض دعای کمیل در شب جمعه با مداحی حاج مرتضی طاهری در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر برگزار خواهد شد، ادامه داد: از ساعت 6 و 30 دقیقه صبح روز جمعه 25 فروردین ماه مقارن با 16 رجب مراسم دعای ندبه با سخنرانی حجت‌الاسلام علی پناه و مداحی حاج مرتضی طاهری در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار می‌شود.
 
وی اظهار داشت: برگزاری مراسم تعزیه در صحن حضرت فاطمه معصومه(س) از ساعت 18 تا 19:30، اجرای برنامه‌های ویژه کودکان و نوجوانان در صحن حضرت امام جواد(ع) از ساعت 17:30 تا 19:30از دیگر برنامه‌هایی است که روز جمعه 25 فروردین ماه برای زائران و مجاوران حرم مطهر برگزار خواهد شد.
 
حجت‌الاسلام سلامی با بیان اینکه جمعه 25 فروردین ماه پس از اقامه نماز مغرب و عشاء، مراسم سوگواری سالروز بزرگداشت شهادت حضرت احمد بن موسی(ع) در حرم مطهر برگزار می‌شود، بیان کرد: سخنران این برنامه حجت‌الاسلام شهاب مرادی است و حاج میثم مطیعی به مداحی خواهد پرداخت.
 
وی گفت: تجمع مردمی با حضور هیئات مذهبی شیراز در روز شنبه 17 رجب در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) از ساعت 10 صبح تا ساعت 12:30 برگزار خواهد شد.
 
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان مقدس برپایی ایستگاه صلواتی توسط شهرداری شیراز و اصناف در ابتدای خیابان 9 دی، برگزاری مراسم سینه‌زنی و زنجیرزنی، مراسم ترتیل خوانی قرآن کریم، آئین لاله‌گردانی توسط خدام آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) و تعویض پرچم گنبد حرم مطهر احمدبن موسی الکاظم(ع) و نصب پرچم عزای احمدی بر فراز این گنبد نورانی را از دیگر برنامه‌های سالروز بزرگداشت شهادت حضرت شاهچراغ(ع) اعلام کرد.
 
17 رجب، مصادف با 26 فروردین 96 سالروز بزرگداشت شهادت حضرت احمدبن موسی(ع) است.شش
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار