کوهخواری در مشهد سر درازی دارد. چندین سال اخیر کوهخواری در کلان شهر مشهد وجود داشت و شورای شهر و شهرداری بر این اقدام بر ارائه مصوبات صحه گذاشتند تا جایی که سال گذشته رهبر انقلاب مهر باطل بر اینگونه فعالیت ها زدند تا مانع از ادامه سودجویی برخی شود اما گویا این کوهخواری پایانی ندارد تا جایی که دادستان مشهد از پرونده ی جدیدی خبر داد.
کد خبر: ۴۰۹۱۶۴
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۱ 17 April 2017
باز هم کوهخواری در ارتفاعات مشهد/ مدیریت شهری مانع نشد!


به گزارش تابناک رضوی؛ ارتفاعات جنوبی مشهد محدوه ای از حوالی منطقه طرق تا وکیل آباد را در برمی گیرد. این منطقه تا چند سال پیش، از بکرترین و پاک ترین مناطق شهر بود و کارشناسان آن را ریه مشهد می نامیدند اما از حدود چند سال پیش به مرور ساخت و سازهای پراکنده ای در آن آغاز شد و چنان با سرعت پیش رفت که مقام معظم رهبری در دیدار با مدیران محیط زیست، منابع طبیعی و وزارت راه و شهرسازی کشور نسبت به ماجرای کوه خواری در ارتفاعات جنوبی مشهد، تذکر صریح دادند و خواستار توقف آن شدند. 

کوهخواری دولتی در مشهد
در این راستا قاضی محمد بخشی‌محبی، معاون دادستان خراسان رضوی از تصرف‌ها و زمین‌خواری‌های کلان به شیوه‌های گوناگون توسط افراد و نهادهای مختلف دولتی، نظامی و خدماتی گفت و با اشاره به تصرف حدود 1000 هکتار از اراضی ارتفاعات جنوبی مشهد توسط برخی از نهادهای نظامی و دولتی از تلاش برای باز پس‌گیری و آزادسازی این زمین‌ها توسط شورای حفظ حقوق بیت‌المال خبرداد.

مصوبات غیر اجرایی شورای شهر مشهد
این در حالی است که اعضای شورا در هفتاد‌وپنجمین جلسه علنی شورای شهر طرح جمعی از اعضای شورای شهر در‌خصوص آزاد‌سازی اراضی ارتفاعات جنوبی شهر را تصویب کردند تا در بازه زمانی سه‌ماهه با تعیین اولویت‌ها اقدامات اجرایی آغاز شود. اما با توجه به این مصوبه گویا باز هم مدیریت شهری در اجرایی کردن این دست از مصوبات جدی عمل نکرده است.
 
مردم مدافع طبیعت اند
هنگامی که مردم از مدیران شهری نا امید شدند خود اقدام به فعالیت در جهت رفع کوهخواری نمودند. در بهمن ماه سال گذشته سخنگوي شوراي حفظ حقوق بيت المال  از درخواست های مردمی خبر داد. وی گفت در پي درخواست  هاي متعدد شهروندان و سمن هاي دوست دار طبيعت مبني بر رفع تصرف كامل از اراضي واقع در ارتفاعات جنوبی مشهد برای افزايش سرانه فضاي سبز وتفرج گاه عمومي ، بازديدي با حضور تصميم گيران مطرح كشوري در دفتر نظارت دادسرا بر ارتفاعات با حضور مردم صورت گرفته است


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار