تعداد خودروهای وارداتی به ایران در سال گذشته 50 درصد افزایش یافت.
کد خبر: ۴۰۹۸۵۹
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۵ 18 April 2017
آمارهای ارائه شده از سوی گمرک ایران نشان می دهد از ابتدای فروردین ماه سال گذشته تا پایان اسفند ماه 76 هزار و 715 دستگاه خودرو وارد ایران شده است که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایشی برابر با 50.4 درصد را نشان می دهد.

چند دستگاه خودرو در سال گذشته وارد ایران شد؟

در سال 1394 در حدود 51 هزار دستگاه خودرو به کشور وارد شده بود.

واردات خودرو از ابتدای سال 1384 با هدف رقابتی کردن بازار خودرو در ایران آغاز شد. خودروهای وارداتی سهم کوچکی از بازار خودروهای ایرانی را در اختیار دارند چرا که سهم تولید کنندگان داخلی این بازار بسیار بالاست.

تولید کنندگان داخلی ایران در سال گذشته توانستند یک میلیون و 350 هزار دستگاه خودرو تولید کنند که با توجه به فروش این تعداد خودرو، مشخص می شود سهم بازار خودروهای داخلی در مقایسه با خودروهای وارداتی بسیار بالاست.

خودروهای وارداتی به ایران را اغلب خودروهایی با کلاس بالاتر از متوسط تشکیل می دهد.

بر اساس این گزارش پیش بینی می شود روند رشد صنعت خودروسازی در سال های آتی نیز تداوم یابد. در سال 1404 پیش بینی شده است حجم تولید خودرو در ایران به بیش از سه میلیون دستگاه در سال افزایش یابد که البته این تولید بالا قرار است با در دست گرفتن بازارهای عمده صادراتی همراه باشد.

صنعت خودروسازی ایران با پنج دهه قدمت هنوز نتوانسته است به جایگاه اصلی و مورد انتظار خود دست یابد این در حالی است که در برخی کشورها حمایت های لازم از این صنعت توانست نقشی موثر در جهانی شدن ان و تسخیر بازارهای صادراتی ایفا کند.

بخش عمده ای از خودروهایی که راهی ایران می شوند کره ای بوده و بخش مهمی از صادرات از طریق امارات متحده عربی صورت می گیرد. این کشور نقش کشور ثالث را در این حوزه ایفا می کند چرا که خودروهایی که از این منطقه صادر می شود تولید امارات متحده عربی نیست. نام چین، ژاپن، ترکیه و برخی دیگر از کشورهای نیز در فهرست صادر کنندگان خودرو و قطعه به ایران دیده می شود.

هزینه واردات انواع خودرو و قطعات مرتبط با اتومبیل در سال گذشته برابر با 2 میلیارد و 893 میلیون و 720 هزار دلار برآورد شده است.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۱
چرا همیشه دستتان را از پشت گردن در دهن می کنید !!!!!!چرا نباید اد نصف پول به این عربهای بی لیاقت اماراتی داده شود چرا همیشه به عربها باج می دهید !!!!!خوب مستقیم وارد کنید انهارا به قیمت اران در اختیار مردم بگذارید از الودگی هوا و کشتار جادهها جلوگیری کنید .. حیف است که ایرانی اباد داشته باشیم ......امارات که نمی سازد وارد می کند چی شده با یک میلیون جمعیت ما 80 میلیون با ان ثروت خدادی .او کجا ما کجا ......شما فقط به خاطر منافع شخصی نه جمعی نه ملت ایران تصمیم می گیرید ..ببندید درب این خودرو سازی های را پراید 4 میلیون تولید 25 میلیون فروش .....به به .سود باد اورده از این بیشتر ..........شما فقط به فکر سود باد اورده هستید انهم از جیب هم وطن خود نه کشورهای دیگر .........ببنید مردم اگاهند .شما انها را ....حساب کردید اگر چیزی نمی گویند به خاطر امنیت کشور وجلوگیری از برادر کشی است
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار