رئیس مرکز پژوهش های اسلامی دانشگاه شیراز گفت: پیشنهاد داده ایم شیراز پایتخت صلح جهانی شود و در حال پیگیری این موضوع در مراحل اولیه هستیم.
کد خبر: ۴۰۹۸۷۶
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۶ 18 April 2017

حجت الاسلام دكتر سعيد رحيميان در جمع خبرنگاران افزود: شيراز پشتوانه قوي و پتانسيل بالايي از نظر بهره مندي از حضور شاعران، مفسران و عرفا دارد و تمامي اين ها دليلي است تا زمينه دريافت عنوان پايتخت صلح جهاني را براي اين شهر فراهم كنيم.
وي يادآور شد: اين پيشنهاد در يك سال اخير مورد بررسي قرار گرفته و قرار است موارد مربوط به استاندار و شهردار ارايه شود. اميدواريم عنوان پايتخت صلح براي شيراز ابتدا در سطح كشور و پس از آن در منطقه خاورميانه مطرح و در نهايت شيراز به عنوان مركز صلح جهاني معرفي شود.
حجت الاسلام دكتر رحيميان گفت: قرار است موزه صلح دانشگاه شيراز نيز طبق تفاهم نامه اي كه با موزه صلح تهران منعقد كرده ايم به عنوان دومين موزه صلح كشور راه اندازي شود و در خصوص مكان آن نيز رايزني ها ادامه دارد و فاز اول آن امسال در نارنجستان قوام و يا بخشي از باغ ارم افتتاح مي شود.
اين استاد دانشگاه شيراز در ادامه از برگزاري همايش بين المللي «نقش اديان در اخلاق صلح، عفو و دوستي» دوم و سوم ارديبهشت ماه امسال در مركز اسناد و كتابخانه ملي فارس واقع در چهار راه حافظيه توسط دانشگاه شيراز خبر داد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار