رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: تعداد ۷۱۱ پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۰۵ میلیارد تومان در قالب پروژه‌های درمانی و بهداشتی برای استان فارس در حال اجرا است.
کد خبر: ۴۱۳۰۰۸
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰ 24 April 2017
محمدهادی ایمانیه امروز در نشست خبری به مناسبت هفته سلامت اظهار داشت: با افتتاح 600 تخت بیمارستان پیوند اعضاء ابن سینا، تعداد تخت‌های درمانی استان فارس از میانگین کشوری بیشتر شده و به زودی 3560 تخت دیگر به مراکز درمانی استان فارس افزوده می‌شود.

وی با بیان اینکه هم اینک تعداد 711 پروژه با اعتباری بالغ بر 305 میلیارد تومان در قالب پروژه‌های درمانی و بهداشتی برای استان فارس در حال اجرا است، تصریح کرد: تلاش داریم با خرید دستگاه‌های تخصصی مانند پت اسکن برای تشخیص درمان سرطان و دیگر دستگاه‌های تشخیصی نقیصه‌های درمانی استان را رفع کنیم.

قائم مقام وزیر بهداشت در استان فارس انتقال بخش پیوند بیمارستان نمازی به بیمارستان پیوند ابن سینا را به عنوان یک موضوع مهم در امر درمان و توسعه بخش پیوند اعلام کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز مکلف شده 70درصد خدمات بخش پیوند این بیمارستان را خریداری کند تا بیماران بتوانند مانند گذشته از خدمات درمانی با تعرقه دولتی برخوردار شوند.

وی گفت: در سال گذشته در مجتمع درمانی فوق تخصصی مطهری و امام رضا(ع) به بیش از یک میلیون و  600 هزار بیمار خدمات ارائه شده  که برای ارائه خدمات بیشتر در این رابطه 15 کلینیک تخصصی راه‌اندازی شده و بیماران با پرداخت مبلغ 3 هزار تومان با مراجعه به مراکز دولتی از خدمات فوق تخصصی برخوردار می‌شوند.

ایمانیه با اشاره به رایگان شدن ویزیت پزشک سطح یک خانواده گفت: چنانچه شهروندان استان فارس، باوجود عدم توصیه پزشک خانواده، اصرار به مراجعه مستقیم به پزشک متخصص داشته باشند، می‌توانند با استفاده از دفترچه بیمه خود و با پرداخت 30 درصد مبلغ ویزیت به پزشکان متخصص همکار برنامه پزشک خانواده مراجعه کنند.

ایمانیه همکاری مناسب بین آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی را عامل اساسی در سلامت دهان و دندان دانش‌آموزان استان فارس اعلام کرد و افزود: امیدواریم در آینده نزدیک با افتتاح 12 مرکز سلامت دانش‌آموزی میزان پوسیدگی دندان  دانش‌آموزان استان را کاهش دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: اگرچه براساس آخرین آمار وزارت بهداشت، وضعیت سلامت دهان و دندان کودکان کمتر از 12 سال در این استان 2 برابر متوسط کشوری بیشتر است ولی خانواده‌ها باید نسبت به سلامت دهان و دندان فرزندان خود بیشتر توجه داشته باشند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار