کیفیت بد نان در استان فارس
لقمه ای گرفتم و در دهان گذاشتم و شروع کردم به جویدن و جویدن و جویدن ... نکند قطعه ای از یک لاستیک را اشتباهاً در دهان گذاشته ام؟لااقل تا جویده شدن این لقمه فرصتی برای غرقع شدن در بحر تفکر برایم فراهم شد و هرچه فکر کردم و تا به یاد دارم و تا بوده و هست نان شیراز نان بدی بوده است!!!
کد خبر: ۴۱۳۹۹
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۸ 31 May 2015
تابناک فارس:لقمه ای گرفتم و در دهان گذاشتم و شروع کردم به جویدن و جویدن و جویدن ...

نکند قطعه ای از یک لاستیک را اشتباهاً در دهان گذاشته ام؟لااقل تا جویده شدن این لقمه فرصتی برای غرقه شدن در بحر تفکر برایم فراهم شد و هرچه فکر کردم و تا به یاد دارم و تا بوده و هست نان شیراز نان بدی بوده است!!!
بزرگترین تولید کننده گندم از تنور شکسته نان می خورد!
بیشتر که به تفکر و تحلیل پرداختم متوجه شدم نان مذکور اساساً از 3 قسمت تشکیل شده:
اول قسمت خوردنی که از جنس جیر و گاها لاستیک سخت است!
دوم و سوم قسمت های دور ریختنی که عمده قسمت های نان هستند و از جنس خاکستر و خمیر می باشند!

کیفیت نان در شیراز واقعا بد است و برای پیدا کردن یک نان قابل تحمل بسیار سفر باید تا پخته شود نانی!

البته وضعیت نان در دیگر شهرستان های استان هم فوق العاده نیست و اگر بخواهیم به طور کلی به وضعیت نان استان نگاه کنیم، باید بگوییم که انصافا غیرقابل قبول و بد است.

داریم از نان استانی حرف می زنیم که سال های سال تولید کننده اول گندم کشور بوده و به عبارتی نان کشور روی این استان می چرخد.انگار واقعا کوزه گر باید از کوزه شکسته نان بخورد...

این در حالیست که فرماندار شیراز مدعیست فارس گندم های درجه دو و سه را به دیگر استان ها می فرستد و آرد استفاده شده در نانوایی های استان از گندم درجه یک می باشد و جالب اینجاست که کیفیت نان آن استان هایی که از گندم درجه دو و سه استان فارس استفاده می کنند از نان فارس بهتر است!!!واقعا دیگر بدتر ازین نمی شود...

با وجود گران شدن قیمت نان متاسفانه کیفیت پخت و عرضه آن در اغلب نانوایی های این شهر نه تنها بهتر نشده، بلکه روز به روز شاهد افت کیفی این کالای اساسی هستیم.

مردم هم ناراضی هستند و هم از کیفیت نالان و هم از بهداشت.بخوانید گلایه های برخی از شهروندان را:

نانواها باید از روپوش سفیدی استفاده کنند تا در صورت کثیفی مشخص باشد ولی بیشتر آنان اصلا روپوش ندارند و حتی با دمپاهای رنگارنگ در درون نانوایی رفت و آمد می کنند.

استفاده از کلاه برای جلوگیری از ریزش مو و عرق در خمیر لازم است که در بیشتر نانوایی های شهر مشاهده نمی شود و مهم تر از آن شستن دست با مواد شوینده در این صنف بسیار مهم است و این در حالی می باشد که در سرویس های بهداشتی برخی نانوایی های خبری از مایع دستشویی نبوده و شستن دست تنها از طریق آب خالی صورت می گیرد.

گرچه کشیدن سیگار حین نان پختن ممنوع است ولی متاسفانه در برخی نانوایی ها این کار کاملا عادی و گاها دوده اش بر روی خمیر می ریزد .

مهترین مساله نپوشیدن دستکش و تماس دست شاطر با نان داغ و پول های کثیف است که در هنگام اعتراض می گویند همین است که می بینی می توانی نان خود را از جای دیگر تهیه کنی .

وقتی برای خرید نان به نانوایی می رویم شاطر در یک روشویی که کنار دستش است و لکه ها و کثیفی روی آن بیداد می کند دستش را با آب خالی می شوید و بعد با شلوارش که حتی لباس فرم هم ندارد دستهایش را پاک و سپس شروع به پخت نان می کند.

شاطری که در حال پخت نان است با داشتن سیگار در دستش خاکسترهای آن را بر روی خمیر می ریزد و بعد همان را بر می دارد برای درست کردن و وقتی اعتراض می شود می گوید نان که در تنور پخته می شود و اگر میکروبی داشته باشد از بین می رود پس جای نگرانی ندارد.

بر روی کف نانوایی های آنقدر لک چای و آب خمیر ریخته است که نشانگر تمیز نشدن ان مکان در طول چندین ماه متوالی است .

گرانی قیمت نانی ربطی به کیفیت آن ندارد زیرا هرچه که قیمت بالا تر می رود کیفیت آن پایین تر می آید و دور تا دور نان ها کاملا خمیر بوده و از سویی این کالای اساسی به محض سرد شدن دیگر قابل مصرف نیستند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حامد
|
Australia
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
يكي از مشكلات نانهاي سنگك در شيراز برشته كردن بيش از اندازه نان مي باشد كه متاسفانه مردم نيز استقبال مي كنند در صورتي كه نان برشته يكي از عوامل سرطان است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار