عضو شورای عالی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: بزرگترین زمین‌خواری در نیم‌قرن گذشته در شهرستان بوانات فارس در زمینی به ارزش دو هزار میلیارد تومان ناکام ماند.
کد خبر: ۴۲۰۱۴۱
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۵ 07 May 2017
دکتر علیرضا هدایتی مدیرکل دفتر مرکزی حراست سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور با بیان این خبر در حاشیه گردهمایی روسای ادارات حفاظت و حمایت منابع طبیعی سراسر کشور در شیراز گفت: تشدید مبارزه و برخورد جدی با پدیده زمین‌خواری در اراضی ملی و حفظ و حراست از آن سرلوحه فعالیتهای حفاظتی و در اولویت اول برنامه‌های سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور است.

وی بر مواظبت جدی نسبت به تله های احتمالی سودجویان در اراضی ملی تاکید کرد و افزود: با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) بیش از 198 هزار هکتار از زمین‌های تصرفی ملی کشور با همکاری دستگاه‌های ذیربط از دست زمین‌خواران خارج شد.

هدایتی افزود: در این راستا یکی از بزرگترین زمین خواری‌ها در نیم قرن گذشته در شهرستان بوانات در استان فارس در زمینی به وسعت 71 هزار و 700 هکتار با وجود ده معدن و ارزش معادل دو هزار میلیارد تومان در شرف وقوع بود که با اقدام به موقع ناکام ماند.

این مقام مسؤول خاطرنشان کرد: در این پرونده متجاوزان با جعل اسناد، در حال انتقال سند بیش از 71 هزار هکتار از ارضی ملی بودند که پس از متلاشی شدن باند زمین‌خواری، این اراضی به بیت‌المال بازگردانده و افراد دخیل در این پرونده نیز به مراجع قضایی معرفی شدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار