ایرانی ها بیش از 2 برابر مقداری که باید آب مصرف می کنند/ مصارف آب خانگی در چه بخش هایی است؟/ شیرازی ها نیاز به دستگاه تصفیه آب ندارند/منابع تأمین آب شیراز/ یک چهارم آب شیراز هدر می رود/ شیراز کماکان درگیر بحران آب است /شیراز ثانیه ای 600 لیتر آب کم دارد
کد خبر: ۴۲۰۱۴۷
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵ 10 May 2017
ایرانی ها بیش از 2 برابر مقداری که باید آب مصرف می کنند
به گزارش تابناک فارس:مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شیراز از کمبود ۶۰۰ لیتری در ورودی شبکه آب این شهرستان خبر داد و گفت: هم‌اینک ورودی آب شبکه شیراز بیش از ۵ هزار و ۴۰۰ لیتر در ثانیه است.
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شیراز با بیان اینکه سرانه مصرف آب در شیراز 130 لیتر است گفت : سرانه استاندارد آب در شرایط بحرانی 50 تا 75 لیتر است و مردم باید سطح مصرف خود را پایین آورند تا به این حد از استاندارد برسیم .
 
مصارف آب خانگی در چه بخش هایی است؟
نظر پور با بیان اینکه متوسط مصرف سرانه آب در کشور 150 لیتر است اظهار داشت : 30 درصد از آب مصرفی مردم در حمام و نظافت، 28 درصد در ظرفشویی و لباس شویی مصرف می شود که این موارد از جمله جاهایی است که می توان در آن صرفه جویی بیشتری داشت .
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شیراز همچنین با بیان اینکه با راه های ساده می توان در مصرف آب صرفه جویی کرد گفت : اگر 2 دقیقه از زمان حمام کردن کم کنیم ، 2800 لیتر آب در ماه صرفه جویی می شود ، کنترل چکه های آب در هفته 80 لیتر صرفه جویی به همراه دارد.
 
این مقام مسئول با بیان اینکه شیراز امسال با توجه به افزایش تعداد مشترکان آب، 6 هزار و 84 لیتر در ثانیه آب نیاز دارد تا پاسخگوی مصرف مشترکان باشد گفت : امسال اصلاح 100 کیلومتر از شبکه آب را در دستور کار قرار داده‌ایم، برای هر کیلومتر از این کار نیازمند 400 میلیون تومان اعتبار است .
 
شیرازی ها نیاز به دستگاه تصفیه آب ندارند
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شیراز در بخش دیگری از سخنان آب تولیدی در شیراز را با کیفیت دانست و گفت: آب شیراز نیاز به دستگاه های تصفیه خانگی ندارد.
 
منابع تأمین آب شیراز
وی ادامه داد:‌ 77 درصد از آب شیراز از 182 حلقه چاه و 23 درصد از سد درود زن تامین می شود.وی افزود: عمق‌ چاه‌های آب در شیراز در سال‌های گذشته حداکثر 150 متر بوده اما امروز حفر چاه برای برداشت آب به 350 متر رسیده است.
 
یک چهارم آب شیراز هدر می رود
نظر پور در عین حال بر لزوم اصلاح شبکه های فرسوده و غیر استاندارد تاکید کرد و گفت : 25 درصد از آب تولیدی در شیراز آب به حساب نیامده است ، این آب از طریق انشعابات غیر مجاز مصرف می شود یا در شبکه های فرسوده به هدر می رود .
 
شیراز کماکان درگیر بحران آب است
نظرپور ظهر از بحران آب شرب خبرداد و اظهار داشت: باوجود بارندگی‌های مطلوب در اواخر سال گذشته ولی همچنان بحران آب در شهرستان شیراز وجود دارد و مصرف آب باید مدیریت شود.

وی با بیان اینکه اکنون شیراز 661 هزار مشترک دارد و هر روزه به تعداد مشترکین آب شرب افزوده می‌شود تصریح کرد: بر اساس آمارها حجم بارندگی در شیراز حدود 40 درصد نسبت به سال زراعی قبل افزایش داشته ولی برداشت‌های بی‌رویه سال‌های گذشته موجب شده همچنان با کمبود آب شرب مواجه شویم.

شیراز ثانیه ای 600 لیتر آب کم دارد
وی از کمبود حدود 600 لیتری در ورودی شبکه آب شیراز خبر داد و گفت: هم‌اینک ورودی آب شبکه شیراز بیش از 5 هزار و 400 لیتر در ثانیه است و این موضوع 14 درصد کمبود را نشان می‌دهد.

نظرپور افزود: برای رفع این نقیصه 4 حلقه چاه را تا پایان خرداد تجهیز کرده و تا شروع فصل گرما امیدواریم 250 لیتر بر ثانیه به ورودی آب اضافه کنیم.
 
وی گفت: حجم آبی که در یک ماه به دلیل چکه کردن شیرآب در هر خانه هدر می‌رود بالغ بر 80 لیتر است و از طرفی اگر هر شهروند 3 دقیقه از زمان استحمام خود کم کند، در هر ماه 2 هزار و 800 لیتر آب ذخیره می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار