بزرگترین زیرگذر شیراز؛پل شیشه ای روی رودخانه خشک؛زیگذر علی ابن حمزه؛بزرگترین تقاطع غیر همسطح شیراز؛نخستین فضا و منظر شهری شیراز؛توسعه باغ هنر و پارک بعثت و احداث پارک اردیبهشت از جمله پروژه هایی هستند که شهرداری وعده افتتاح آن ها را داده است.
کد خبر: ۴۲۰۸۸۳
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۴ 09 May 2017
به گزارش تابناک فارس:مدير عامل سازمان عمران شهرداري شيراز گفت: در حال حاضر عمليات ساخت بزرگترین زیرگذر شیراز به سرعت در حال اجراست و به منظور اجراي عمليات آسفالت و ارتباط اين زيرگذر با زیرگذر تقاطع گلستان، از هفته آينده زيرگذر گلستان به مدت 3 ماه مسدود و پس از آن فاز اول اين زيرگذر در حد فاصل ابتداي شهرك گلستان تا ابتداي قصرقمشه افتتاح مي شود.
 
مستمع اضافه كرد: 3 ماه پس از مسدود كردن تقاطع گلستان 4 لاين از 6 لاين بزرگ ترين زيرگذر شيراز به بهره برداري مي رسد و مابقي پروژه كه شامل بدنه سازي است تا پايان سال افتتاح مي شود.
 
وي ادامه داد: يكي ديگر از پروژه هاي ما كه در مراحل نهايي قرار دارد زيرگذر علي بن حمزه (ع) است كه تا پايان ارديبهشت به بهره برداري مي رسد و پس از افتتاح آن مسير خيابان ساحلي حد فاصل خيابان هجرت تا پل علي بن حمزه (ع) باز شده و با گشايش اين تونل عمليات ساخت پل شيشه اي بر روي رودخانه خشك آغاز مي شود.
 
مستمع در خصوص مراحل اجراي تقاطع اميركبير نيز گفت: اين تقاطع با 5 كيلومتر پل بزرگ ترين تقاطع غير هم سطح شيراز است كه برآورد اوليه اعتبار مورد نياز آن 85 ميليارد تومان بود و پيش بيني مي كنيم كل اعتبار ساخت آن به 100 ميليارد تومان افزايش يابد.
 
وي اضافه كرد: در حال حاضر عمليات اجرايي اين پل به درون بولوار اميركبير رسيده كه سخت ترين مرحله كار است و در صورت عدم وجود مشكلات پيش بيني نشده اميدواريم تا پايان سال شاهد افتتاح اين پروژه نيز باشيم. مدير عامل سازمان عمران شهرداري شيراز گفت: در كنار اين پروژه ها هم اكنون تقاطع غير هم سطح معلم نيز مراحل نهايي ساخت را مي گذراند و تا پايان ارديبهشت اين پروژه نيز به بهره برداري مي رسد.
 
اولین فضای شهری شیراز این هفته در جلوی باغ عفیف آباد به بهره برداری خواهد رسید.
شهردار منطقه يك شيراز با اعلام اين مطلب گفت: در حال حاضر عمليات زيباسازي اين فضاي شهري در محوطه جلوي باغ عفيف آباد در حال انجام است كه شامل اجراي سنگفرش، فضاي سبز و آب نما و يك فضاي زيبا براي شهروندان است و اين هفته افتتاح و در اختيار شهروندان قرار مي گيرد.
 
اسماعيلي اظهار داشت: با توجه به بسته شدن مسير جلوي باغ عفيف آباد، كار تملك باغي كه در مسير بولوار مصلي نژاد بود به اتمام رسيد و ظرف مدت 10 روز آينده بولوار پشت باغ عفيف آباد نيز به بولوار ستارخان متصل خواهد شد و اين بولوار از بن بست فعلي خارج خواهد شد.
 
وي اضافه كرد: در كنار اجراي فضاي شهري جلوي باغ عفيف آباد هم اكنون عمليات اجرايي دومين فضاي شهري شيراز نيز در خيابان جهاد كشاورزي آغاز شده و تا 6 ماه ديگر به بهره برداري خواهد رسيد.
 
شهردار منطقه يك شيراز ادامه داد: يكي ديگر از پروژه هايي كه اين هفته در سطح منطقه يك به بهره برداري مي رسد افتتاح پارك ارديبهشت در بولوار زند و در محل سابق باغ فرزانه است كه اين پروژه نيز در 13 هزار مترمربع اجرا و شامل فضاهاي سبز، نمازخانه، سرويس هاي بهداشتي، فضاي بازي كودك و فضاي نشستن براي مردم است.
 
اسماعيلي گفت: در زمينه توسعه باغ هنر نيز هم اكنون عمليات تملك باغ هاي اطراف اين پروژه به اتمام رسيده و ظرف 2 ماه آينده مساحت اين باغ 5/2 برابر مساحت فعلي شده و در اختيار شهروندان قرار مي گيرد.
 
وي تصريح كرد: همچنين با توجه به نزديك شدن به مراحل نهايي طرح توسعه پارك بعثت تا پايان تيرماه، مساحت اين پارك به 2 برابر مساحت فعلي افزايش مي يابد و به 8 هكتار خواهد رسيد كه شامل فضاهاي ورزشي، پياده روي، دوچرخه سواري، زمين ميني گلف، زمين واليبال و بسكتبال و تعدادي زمين ورزشي ديگر است.
 
اسماعيلي اضافه كرد: از ديگر پروژه هايي كه در سطح اين منطقه در حال اجراست طرح پياده روسازي خيابان قصردشت به طول 6 كيلومتر در حدفاصل چهارراه ملاصدرا تا ميدان قصردشت است كه علاوه بر ساماندهي و سنگفرش پياده روهاي اين مسير، جداره هاي اين محور نيز ساماندهي و آسفالت مي شود و مسير براي عبور و مرور شهروندان آماده خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار