محققان دانشگاه شیراز به دانش فنی تبدیل پساب‌های نفتی به آب کشاورزی دست یافتند./موفقیت پژوهشگران مرکز تحقیقات سوختگی و ترمیم زخم در ترمیم زخم بستر، دیابت، پیسی و انواع سوختگی‌ها با "سل‌تراپی و مهندسی بافت" گفت.
کد خبر: ۴۲۲۰۷۱
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۴ 10 May 2017
دستیابی به فناوری تبدیل پساب نفتی به آب کشاورزی در شیراز
محققان دانشگاه شیراز به دانش فنی تبدیل پساب‌های نفتی به آب کشاورزی دست یافتند.
معاون دانشکده فناوری‌های نوین دانشگاه شیراز گفت: تیم پژوهشی دانشگاه دراین طرح تحقیقاتی پس از شناسایی پساب خروجی از واحد‌های صنعتی نفتی ، با توجه به گونه های موجود درآن پساب ، نانو ذرات مناسب را انتخابکرده و با روش های نوین این نانو ذرات را تولید کردند.
صمد صباغی افزود: پس از اطمینان از تولید این ذرات نانو ، آن‌ها را برای حذف آلاینده‌های موجود در پساب‌های نفتی مورد استفاده قرار می‌دهیم.
وی افزود:با به کار گیری این فناوری با کمترین هزینه بیشترین حذف آلاینده‌ها انجام می گیرد .
معاون دانشکده فناوری‌های نوین دانشگاه شیراز گفت:این طرح پژوهشی توسط گروه تحقیقاتی نانومهندسی شیمی دانشگاه شیراز تدوین شده است و به زودی در صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 
ترمیم زخم بستر، دیابت، پیسی و انواع سوختگی‌ها با "سل‌تراپی و مهندسی بافت"
عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات سوختگی و ترمیم زخم وابسته به دانشگاه علوم پزشکی شیراز از موفقیت پژوهشگران این مرکز در ترمیم زخم بستر، دیابت، پیسی و انواع سوختگی‌ها با "سل‌تراپی و مهندسی بافت" گفت.
 
سیده سارا هاشمی گفت: بیمارانی که به مدت هشت سال زخم‌های ناشی از دیابت و غیره در بدن خود داشتند، بعد از "سلول درمانی" بهبود پیدا کردند و بدون اینکه پا و یا عضوی از بدنشان قطع شود، توانستند به زندگی طبیعی خود ادامه بدهند.
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار