بزرگ‌ترین پل کابلی تک پایلون کشور به زودی در شیراز به بهره برداری می‌رسد.
کد خبر: ۴۲۲۰۷۳
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۰ 10 May 2017
تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: معاون عمرانی شهرداری شیراز گفت: ایده ساخت پل کابلی، ولی عصر (عج) در سال ۸۹ مطرح و تابستان  ۹۱ ، عملیات اجرایی آن آغاز شد .
آرش فرج زاده افزود: طول این پل ۲ هزار و ۶۰ متر است و عنوان بزرگ‌ترین و طویل‌ترین پل کابلی کشور را به خود اختصاص داده است .
وی افزود: ساختار این پل به صورت کابل‌های پیش تنیده است و طول آن با احتساب باند‌های رفت و برگشت بیش از ۲هزار و 60 متر  است که بر روی ۵۲ پایه سوار شده و ارتفاع پایلون اصلی آن ۶۳ متر است.
فرج زاده گفت: علت اصلی ساخت این پروژه به صورت کابلی، فاصله زیاد میان ستون‌های پل به دلیل وجود ایستگاه مترو در زیر عرض پل است که توسط ۴۸ غلاف که ۲۵۰۰ کابل از درون آن عبور کرده نگهداری می‌شود.
وی افزود: تسهیل تردد در محورهای شرقی- غربی و شمالی- جنوبی میدان ولی عصر، دسترسی سریع‌تر به جاده‌های کمربندی شهر، افزایش سرعت عبور و مرور و کاهش زمان انتظار در چراغ قرمز و در نتیجه کاهش مصرف سوخت، آلودگی‌های صوتی، زیست محیطی و تصادفات و افزایش ایمنی مردم از اهداف اجرای این پروژه است.
رضا محمدیان رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز گفت: جمع کل هزینه ساخت این پل بالغ بر ۱۲۴ میلیارد تومان است که ۷۵ میلیارد تومان صرف عملیات اجرایی، ۴۵ میلیارد تومان برای تملک و ۴ میلیارد تومان برای جابه جایی تاسیسات هزینه شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار