عشایر به منظور پیشگیری از آتش سوزی جنگل ها دام های خود را به مناطق دارای پوشش گیاهی بیشتر ببرند.
کد خبر: ۴۲۲۶۳۰
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۱ 12 May 2017
تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران :حسن خسروانیان رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاسارگاد در دومین جلسه پیشگیری از آتش سوزی که در مسجد ابوالفضل(ع) روستای همت آباد از توابع بخش مرکزی این شهرستان برگزار شد گفت: عشایر به منظور پیشگیری از آتش سوزی در فصل چرا ابتدا دام های خود را با توجه به خنک بودن هوا به ارتفاعات و مناطقی که پوشش گیاهی بیشتری دارند سوق دهند.
 
وی افزود: روستای همت آباد در جوار ارتفاعات کوه های پیازی و ابوالمهدی قرار دارد و از پوشش انبوه جنگلی و مرتعی برخوردار است و سابقه آتش سوزی در سال های قبل نیز داشته است که باید برای جلوگیری از تکرار این آتش سوزی ها همه تلاش کنند.
 
حسن خسروانیان به اقداماتی که باید قبل، حین و بعد از آتش سوزی انجام شود پرداخت و از عشایر منطقه خواست در فصل چرا ابتدا دام های خود را با توجه به خنک بودن هوا به ارتفاعات و مناطقی که پوشش گیاهی بیشتری دارند سوق دهند و از این نعمت خدادادی به نحو شایسته استفاده کنند.
 
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری پاسارگاد مقابله با آتش زدن جنگل ها را یک وظیفه همگانی دانست و تاکید کرد: چوپانان هنگام روشن کردن آتش حداکثر احتیاط لازم را داشته یاشند.
 
خسروانیان ادامه داد: باید کسانی که قصد تفریح و استفاده از فرآورده های جنگلی و مرتعی را دارند شناسایی و سفارش های لازم به آن ها صورت گیرد.
 
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری پاسارگاد تاکید کرد: با افراد خاطی که از قوانین منابع طبیعی و محیط زیست تخطی کنند برخورد جدی می شود.
 
خسروانیان از اهالی روستای همت آباد خواست در صورت مشاهده هرگونه افراد متخلف مراتب را به شماره تلفن رایگان 1540 یگان حفاظت محیط زیست و در خصوص گزارش قطع درختان جنگل، بوته کنی، تخریب و تصرف اراضی ملی و آتش سوزی جنگل با شماره تلفن 1504 یگان حفاظت از منابع طبیعی گزارش دهند.
 
وی افزود: تیم های اطفاء حریق در این منطقه تشکیل و همراه شماره تلفن و مشخصات به اداره منابع طبیعی معرفی شوند تا در صورت بروز حوادث از خسارات جبران ناپذیر جلوگیری شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار