رئیس كمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز پیشنهاد داد تا اصناف شهر شیراز نیز مانند سایر شهرها، كمپین و بازاری برای تولید و حمایت و عرضه مستقیم كالاهای ایرانی راه‌اندازی كنند و به این سمت برویم كه برخی از مغازه‌ها كه تنها كالای ایرانی را عرضه می‌كنند، تشویق شوند.
کد خبر: ۴۲۲۸۸۳
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۵ 12 May 2017
تابناک فارس به نقل از ایکنا:رضا محمدیان، رئیس كمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز  در پاسخ به اینكه عملكرد این شورا و شهرداری شیراز جهت تحقق اقتصاد مقاومتی چیست، گفت: برای تحقق این مسئله، در تمام پروژه‌های عمرانی شهرداری شاید بیش از ۹۹ درصد نیروهای شاغل را از نیروهای بومی استان فارس انتخاب كردیم.

وی با یادآوری اینكه بیش از ۷۰ هزار نفر در پروژه‌های عمرانی شهری شیراز به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال دارند، گفت: علاوه بر این‌ها ما در پروژه‌های خود تلاش كردیم تا مواد مصرفی را مواد بومی استان و شهر خود كه از نظر كیفیت مناسب هستند استفاده كنیم تا از این طریق به اشتغال شهر و استان خود كمك كنیم البته مواردی هم بود كه به دلیل تفاوت قیمت‌ها و شرایط مناقصات و محدودیت‌ها از مواد سایر استان‌ها استفاده كردیم اما بیشترین رویكرد ما استفاده از مواد بومی است.

محمدیان اظهار كرد: در سال جاری نیز با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری تأكید شورا به شهرداری همین خواهد بود و حتماً این مسیر تداوم خواهد داشت تا از ظرفیت شهرداری برای حمایت بیشتر از كالاهای ایرانی در موارد مصرفی خودشان و پروژه‌های عمرانی استفاده شود و طبیعتاً با ایجاد اشتغال نیز ارتباط مستقیم خواهد داشت.

لزوم حمایت از واحدهای تجاری ارائه دهنده كالاهای ایرانی

رئیس كمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز پیشنهاد داد تا اصناف شهر شیراز نیز مانند سایر شهرها، كمپین و بازاری برای تولید و حمایت و عرضه مستقیم كالاهای ایرانی راه‌اندازی كنند و به این سمت برویم كه برخی از مغازه‌ها كه تنها كالای ایرانی را عرضه می‌كنند، تشویق شوند البته باید در نظر داشته باشیم كه كالاهای ما نیز از نظر ایمنی و قیمت نیز رضایت مشتری را جلب كند در غیر این صورت این كالاها خود تبدیل به ضد تبلیغ و ضد ارزش می‌شوند.

وی تأكید كرد كه در مباحثی كه در شورا مطرح می‌شود حتماً باید این موضوع مدنظر اعضای شورا قرار گیرد كه اگر مجتمع تجاری یا كلاً مغازه‌هایی كه تنها كالاهای ایرانی را عرضه می‌كنند، از تخفیفات عوارض شغلی بهره‌مند شوند و یا اینكه یك بسته تشویقی برای آن‌ها در نظر گرفته شود تا اندیشه مضاعفی برای تداوم كار خود پیدا كنند.

دشمن تنها از طریق مباحث اقتصادی توانست به ما فشار بیاورد

محمدیان در ادامه با اشاره به تأكیدات چندین ساله مقام معظم رهبری بر روی اقتصاد مقاومتی گفت: دشمن از نقطه‌ای كه توانست بر روی مباحث سیاسی كشور ما فشار بیاورد و منجر به برجام شود و بعد از آن هم بدعهدی كند، همین مباحث اقتصادی است كه شاید در ظاهر اولیه مهم نباشد در صورتی كه امام علی(ع) فرمودند وقتی كه فقر از یك درب آمد از درب دیگر خارج می‌شود.

برای رفع مفاسد اجتماعی و اخلاقی راهی جز اقتصاد مقاومتی نداریم

عضو شورای اسلامی شهر شیراز، بروز معضلات اجتماعی اعم از فسادهای اقتصادی و اخلاقی و اجتماعی را به دلیل بیكاری دانست و گفت: برای رفع این مشكلات هیچ راهی جز این نداریم كه مسئولان ما در جامعه ایجاد اشتغال كنند تا شخص بتواند بر روی پای خود ایستاده و با یك درآمد معقولی زندگی سالمی داشته باشد.

وی تأكید كرد كه اگر جامعه‌ای به سمت تولید حركت كرده و شاداب و پویا باشد، مردم نیز طبیعتاً از نظر روانی و اجتماعی سالم‌تر هستند و معضلات و مفاسد اجتماعی و اقتصادی آن‌ جامعه كاسته خواهد شد.

تحقق اقتصاد مقاومتی باید عملیاتی شود

محمدیان با تأكید بر اینكه مسئولان ما در مباحث اقتصاد مقاومتی نباید تنها به ارائه آمار و برگزاری همایش و چاپ بنر اكتفا كنند، گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی باید عملیاتی شود و یكی از راهكارهای آن نیز جلوگیری از قاچاق كالا و وارادت بی‌رویه كالاست چرا كه ورود بی‌رویه كالاهایی كه در كشور ما نیز تولید می‌شود موجب ضربه‌زدن به تولیدكنندگان داخلی ما می‌شود.

وی در پایان خواستار توجه و تقویت به ظرفیت‌های نیروی كار و تولیدات ایرانی شد و گفت: ما دارای پتانسیل‌های قوی در برخی از كالاها و هنرها هستیم كه در برخی از آن‌ها نیز در دنیا حرف نخست می‌زنیم و باید این پتانسیل‌ها و ظرفیت‌ها را تقویت كنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار