نماینده ‌ولی فقیه در خطبه ی اول نماز جمعه گفت: *مهدودیت* و ظهور منجی را همه ی ادیان رسمی و غیر رسمی، قبول دارند، اما خصوصیاتی را که در دین اسلام اعلام شده در هیچ یک از ادیان دیگر بیان نشده است.
کد خبر: ۴۲۳۰۷۴
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱ 13 May 2017
به گزارش خبرنگار خبرگزار ی تابناک از کرمانشاه، آیت الله علما در خطبه ی اول نماز جمعه به مناسبت نیمه ی شعبان و ولادت امام زمان ( عج )، اظهارداشت: ۱۰۶ تن از علمای بزرگ  اهل سنت اخبار ظهور را نقل کرده اند، که بیش از ۳۲ تن ازافراد  برجسته ی اهل سنت راجع به خصوصیات حضرت مهدی موعود کتاب نوشته اند، و اعتقاد به ظهور منجی امری فطری است.

وی با بیان اینکه استعداد و تفکر ما در تربیت فرزندان خویش، در ظهور ایشان نقش دارد و بدون آگاهی آمدن امام زمان ( عج) ممکن نیست،  افزود: ما باید مقدمات ظهور امام زمان( عج) رافراهم کنیم تاآنگاه که خداوند ظهور ایشان را مقدر فرماید، چراکه حضرت با همین مردم حکومت می کنندو حکومت ایشان جهانی بوده و مربوط به جغرافیای خاص نیست.

امام جمعه کرمانشاه در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به حضور مردم از ابتدا تا کنون در انتخابات، افزود: مقام معظم رهبری از عید نوروز تا به امروز رسما راجع به انتخابات تاکید داشته اندکه همه ی مردم با سلایق مختلف سیاسی در انتخابات شرکت کنندو حضور یابند.

آیت الله علما خاطرنشان کرد: حضور مردم در انتخابات ضامن اقتداراست که اقتدار ایران درسراسر دنیا زبانزد بوده که باید این را حفظ کنیم، و همواره تاکیددارندکه مسئولان آموزش و پرورش تاکید بر تربیت نسلی با ایمان، رستگو‌، وفادار،مسئولیت پذیر، شجاع و اهل فکر و اندیشه دارند.

نماینده ولی فقیه در کرمانشاه بااشاره به ابلاغ اجرای  سندتحول، گفت: پذیرش سند آموزشی سازمان ملل از جانب دولت موجب انتقاد رهبری از آن شد، که بنا، بر این سند حکم است که در آموزش و پرورش پیاده شود و این شرم آور است که در تریبون نماز جمعه بیان شود، واین نظام جای اجرای این سند نیست و باید به سازمان ملل برگردد.

وی ادامه داد: چرا رشادت محمدحسین فهمیده ( نوجوان شهید۱۳ ساله) از کتاب های آموزشی حذف شده است، در حالی که ما انقلاب کردیم تا روی پای خود بایستیم نه اینکه مطالب درسی را از خارج کشور( سازمان ملل) به ما تحمیل کنند ولی مسئولان ما در دولت آن را پذیرفتند، اساس انقلاب اسلامی قرآن و قفه اسلامی است که وجود شورای نگهبان دلیل برهمین است که همه ی امور اسلامی باشد.

وی با بیان اینکه قبول کردن قراردادها مصداق بارز نفوذ است که شورای انقلاب فرهنگی در این زمینه باید مراقب باشد، افزود:  ما باید از مسئولان( دولت) گله مند باشیم که رهبری نباید وارد این قضایا شود( در اعتراض به پذیرش سند تول در آموزش و پرورش توسط سازمان ملل) و خود این مسئولان باید آنقدر آگاه باشند، که دست به چنین کاری نمی زدند و آنرا نمی پذیرفتند.

امام جمعه اظهارداشت: مقام معظم رهبری دردیدار با مسئولان آموزش و پرورش به اقتصاد مقاومتی تاکید داشته اند، که رویکرد آنان مبنی بر توجه به اقتصاد مقاومتی و معیشت مردم باشد، همچنین نگاه رئیس جمهور باید به ضعفا باشد، چراکه تمام فریاد امام خمینی ( ره) برای ضعفا بود که مبادا تفکر اشرافی داشته باشندو نگاه به ضعفا جزو سیره پیامبر( ص) بود.

 آیت الله علما با بیان اینکه کاندیداهای ریاست جمهوری مراقب باشندکه گسل های قومنی، مذهبی، زبانی و جغرافیایی مناطق را تحریک نکنند، افزود: به خاطر رای تحریک آنان جایز نیست، ومواظب باشیم در مسیر طراحی ناتمام  دشمن قرارنگیریم چراکه دشمن می خواهد بین قومیت ها اختلاف بیاندازد و اگر کسی بخواهد بر خلاف امنیت کشور اقدام کنند قطعا باسیلی سختی مواجه می شوند.

وی گفت: بسیاری از افراد از مسیر امام خمینی(ره) و رهبری خارج شده اند،  و از موشک هایی که برای دفاع و تداوم امنیت کشور داریم ایراد می گیرند ،  در حالی که این موشک ها پشتوانه ی قدرت ما بوده و ما اهل جنگ نیستیم که باید آنرا نگه داریم، و دستگاه امنیتی از عوامل همین اقتدار است و با توجه به توصیه های رهبری از ادبیاتی که با روح اسلام، فقه، تفکر امام و رهبری سازگاری ندارد، را بر سر زبان نیاوریم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار