رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس گفت: در انتخابات پیش رو هر دولتی با هر گرایشی که سرکار بیاید اگر بخواهد اصولی کار کند و کشور را از مصائب دوره های قبل دور نگاه دارد باید سیاست ها و برنامه های اقتصادی دولت یازدهم را ادامه دهد.
کد خبر: ۴۲۳۳۸۰
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۷ 13 May 2017
تابناک فارس به نقل از ایرنا:جمال رازقی،  افزود: اقدام هایی مانند تقسیم پول در بین مردم در قالب یارانه که منجر به تورم بالای 40 درصد در کشور شد، شرایطی را در کشور ایجاد کرد که بسیاری از مردم خواستار توقف پرداخت یارانه ها و بازگشت قیمت ها به قبل از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها شدند.
وی ادامه داد: امروز هم در شعارها و برنامه های تبلیغاتی برخی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری می شنویم که وعده یارانه 150 هزار تومانی یا 250 هزار تومانی داده می شود که انجام این کار به هیچ وجه امکان پذیر نیست.
رازقی گفت: هم رئیس مجلس و هم بسیاری از کارشناسان اقتصادی پرداخت چنین رقمی را غیر ممکن دانسته و از نامزدهایی که چنین وعده هایی می دهند خواسته اند که اعلام کنند که منابع این کار را از کجا می خواهند تامین کنند.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس اظهار کرد: آنچه که از سوی برخی کاندیداها در مورد ریشه کنی فقر و ایجاد اشتغال های میلیونی می شنویم در حققت آمال و آرزوهایی است که دستیابی به آنها در یک دوره چهار ساله ممکن نیست و کسانی که این شعارها را می دهند باید بگویند که برنامه آنها برای حرکت به سمت چنین مدینه فاضله ای چیست.؟
رازقی افزود: آنچه که می دانیم این است که ظرف چهار سال گذشته اقدام های اصولی و زیربنایی خوبی در کشور انجام شد، هرچند ایرادها و اشکالاتی هم وارد است اما مجموع اقدام های انجام شده به بهبود زیربناهای اقتصاد کلان کشور کمک کرده است.
او ادامه داد: البته آنچه امروز از آن به عنوان آوار و خرابی اقتصاد کشور یاد می شود، باید نتیجه نفت محور بودن اقتصاد کلان کشور از اوایل دهه 50 به این سو دانست.
وی، با اشاره به اینکه در دولت یازدهم کشور به سمت مسائل زیربنایی تولید و صادرات حرکت کرد افزود: به طور قطع و یقین اقتصاد کشور نیازمند یک جراحی عمیق است و نامزدهای ریاست جمهوری نیز به جای ترسیم مدینه فاضله، مردم را نسبت به مسائل و مشکلاتی که در نتیجه این جراحی اقتصادی با آن مواجه می شوند آگاه سازند.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس ادامه داد: البته اینگونه نیست که با انجام این جراحی اقتصادی همه مشکلات و مسائل یک شبه رفع می شود بلکه می توان امیدوار بود که شرایط مردم و جامعه نسبت به قبل از آن بهتر شود.
او گفت: در کشور در یک دوره پول در بین مردم تقسیم شد اما آن پول نه تنها کمکی به بهبود زندگی و معیشت مردم نکرد و رفاهی برای آنها به دنبال نداشت بلکه مشکلات بسیاری هم برای آنها به وجود آورد.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا بیست و نهم اردیبهشت ماه 96 برگزار می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار